emmaanderzzon

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Andersson - 16 november 2010 19:46

Trots allt whinande tidigare så finns det plats för en hel del bra saker, jag bara plockade bort dom. På söndag så ska jag ÄNTLIGEN på stan och köpa mig en ny vinterjacka och annat mysigt. Syster följer med mig då. Jag måste erkänna att jag älskar att umgås med henne. Vi har aldrig varit närmre än vad vi är nu. Jag vet inte om det beror på att vi är mer lika nu eller att alla års tid så långt ifrån varandra börjar komma ikapp oss? Hur som helst är jag glad att ha henne och mår jäkligt bra.

Helgen därefter så firar jag att praon är över med en filmkväll med de underbaraste människorna jag vet, min klass. Skräckfilmsmaraton står på schemat tillsammans med en skräckrunda, den delen vet jag inte om jag ser fram emot.

Under den största delen av prao veckan så kommer jag förmodligen sova över hos Julia eftersom det är hos hennes mamma vi praoar och det blir lättare för mig att komma dit då. Hon förklarade för mig vad hon hade planerat, väldigt typiskt henne. Hon är en riktigt planerare. Om hon på onsdag inte vet vad som kommer hända under helgen så går hennes värld under, allvarligt. Vi ska i alla fall myspysa med filmer och grymt med godis. Klingar hur bra som helst i mina öron.

Nu ska jag ladda för imorgon med en dusch och nya avsnitt av Desperate housewives och Cougar town. I'm lovin' it. Godnattsi :)

  

Sicken onödig bild dock älskar jag tandborstarna and all that stuff going on down south.

Av Emma Andersson - 16 november 2010 19:28

Är du inte snygg så är det ingen mening med att äns försöka. Vare sig folk tänker erkänna det här eller inte så är det så det är. Folk vill inte lära känna dig om du enligt dem inte ser bra ut. Fördomar är vad det är. Är du inte snygg så är det konstigt om du har några kompisar. Är du inte snygg så öppna inte munnen för din åsikt räknas ändå inte. Är du inte snygg så finns du inte. Kan inte riktigt skriva något långt föredrag om det här för detta är allt jag vill ha sagt.

Av Emma Andersson - 16 november 2010 18:36

Do you ever feel so paper thin, like a house of cards, on blow from caving in?

~ Firework - Katy Perry

(Ni hittar musikvideon till denna låten längre bak i bloggen)


By the way, tycker inte ni också att Katy Perry är riktigt vacker?

            


Tycker Katy är bra på det hon gör. Hon är sig själv. Hon är unik både i sin musik och i sig själv och det ser jag alltid som något positivt. Jag gillar hennes musik, det är inte många av hennes låtar som jag inte gillar, kan dock inte säga att jag har någon favorit men om ni inte har sett musikvideon till "Thinking of you" så borde ni göra det NU! Gud vad jag lipade första gången, så himla fin. Riktigt gammal men åh vad fin den är. Här är länken. Har ni en paket näsdukar nära?

http://www.youtube.com/watch?v=wdGZBRAwW74

Av Emma Andersson - 16 november 2010 17:05

Åh, det är så mycket just nu. Jag orkar verkligen inte. Vill bara skrika att jag ger upp och gå och sätta mig i ett hörn och gråta... jag kommer inte göra det men jag skulle bra gärna vilja. Det där jävla gymnasievalet närmare sig allt mer och mer. Föräldrarna pressar en, skolan pressar en men ändå ska man ha tid till kompisar och andra aktiviteter utanför skolan. Det är bara för mycket. Denna veckan ska vi redovisa SO arbetena som vi gjort om olika områden som har med kalla kriget att göra. Jag har knappt äns skrivit en sida i Word för vi har inte Power point på vår dator och det är omöjligt att hinna någorlunda klart om man inte jobbar hemma. Jag har försökt, tro mig, men det finns inget att skriva om. Jag har FN som område men när jag söker på det så hittar jag absolut ingenting som man kan förknippa med kalla kriget och även ifall jag inte skulle skriva om sambandet där emellan så skulle det ändå vara svårt. Jag har skrivit lite allmän fakta, när FN bildades och om vad de jobbar med. Vad finns det mer?

Nästa vecka har vi prao och det ska vi blogga om, ta kort och filma. Förutom att bara det är jobbigt med tanke på att jag ska vara i Nöbble så får jag så sjukt med ångest. Förra praoveckan var de värsta fem dagarna i mitt liv så jag fruktar nästa vecka. Jag vill verkligen inte. Går bara och tänker på det hela tiden och mår så grymt dåligt att jag bara vill springa och gömma mig. Inte nog med det så ska jag vara på en förskola. JAG HATAR SMÅBARN! Verkligen, ni fattar inte.

Veckan efter det så ska vi på måndagen besöka två gymnasium och program som vi själva fått välja och jag har ingen aning om hur vi kommer dit eller hem. På tisdagen sedan så ska vi få prata med fyra olika personer med olika yrken och höra om hur det är att jobba inom just det.

Den 1 december så har jag samtal med vår studievägledare och jag är väldigt tveksam om det, som jag hela tiden planerat, kommer bli Estetiska programmet på Katedral. Alla börjar prata om ifall det är så smart att gå det, om man tänker på framtiden efter gymnasiet. Jag vet att det knappt finns några yrken på det området men det finns verkligen ingenting annat som jag skulle kunna tänka mig att jobba med och fortfarande vara lycklig. Det handlar om lycka eller pengar men sedan när har man blivit lyckligare för att man har mer pengar? Känns så dumt att man ska göra ett sådant stort val som detta när man bara är femton. Jag menar, tror de verkligen man vet vad man vill göra med sitt liv nu?

Tillbaka till gnällandet. Den 9 december så ska vi ha läst ut och skrivit en recension om en deckare. Jag läser "Studio sex" av Liza Marklund och anledningen till att jag inte har något att berätta om den är för att jag inte vet något. Jag har inte äns börjat. Jag har inte hunnit för det har varit så mycket annat med skola och fritid. Jag trodde vi skulle få läsa på lektionerna men nej, vi har inte fått en minut till det. Har ni någon medkänsla och förståelse om jag säger att jag är stressad?

Av Emma Andersson - 14 november 2010 21:36

Orkar egentligen inte skriva det här inlägget men eftersom jag har så mycket tid över så antar jag att jag kan göra det ändå.


Kommer ni ihåg eller har ni sett att jag i början av min blogg skrev om att jag ville ha Blondinbellas bok för att hon verkade veta vad hon pratar om? Jag tror jag nu tänker ta tillbaka det. Jag vill fortfarande ha den men efter att ha följt hennes blogg ett tag så börjar jag tvivla på att hon är så äkta som hon verkar. Jag vet inte varför men jag har väldigt svårt att tro på människor som henne... men det menar jag att hon är så framgångsrik, hon hänger i den perfekta kompiskretsen och är så otroligt fin. Jag vill inte låta avundsjuk för det är jag inte, eller alltså, vem hade inte velat va som hon men ni fattar? Jag är glad för hennes skull men inte för att hon haft det svårt innan och få visa alla att hon är så mycket bättre, för det tror jag inte hon haft. Hon pratar om att alla ska vara så bra människor de bara kan vara och hon verkar så trevlig och la la la men om man verkligen lyssnar på allt hon säger eller läser allt hon skriver så verkar allt detta inte så sant längre. Det står mellan raderna. Det blev ju inte bättre när jag hittade denna bilden på hennes blogg ifrån när hon gick i 9:an. Jag menar, ser inte ni också alla finnar hon skrev om i sin bok?

  


Alla gör vi fel, det är inte det jag säger men falska människor tål jag bara inte. Jag säger inte att hon är en dålig person men hon är ju inte den bästa heller. Efter att ha kollat på detta klipp och lyssnat på hennes kommentarer efter att ha sett fotot på sig själv som gammal, kan ni då säga att hon verkar lika trevlig som ni trodde innan?

Av Emma Andersson - 14 november 2010 21:18

Jag börjar allvarligt tro att det stämmer. Ni MÅSTE höra det här:


Denna covern lyfter kanske fram den andra killen mer men den är fortfarande grym. Jag älskar Tyler Ward, har ägnat nästan hela dagen åt att få tag på hans låtar. Ni måste kolla hans youtube kanal!

Av Emma Andersson - 14 november 2010 20:27

Pappa lånade ut sin gamla jobbmobil till mig, en Sony Ericsson K530i, uuuuuh! Haha nej, men det är bättre än mig egen, den funkar ju som vanligt i alla fall. Ska nog hitta någon begagnad eller något sen, måste ju spara pengar till Filippinerna nästa år. Måste verkligen spara pengar nu, vinterjacka, julklappar, mössa och ny mobil är allt som helst ska in den kommande månaden. Jag få helt enkelt jobba på det... lycka till!


Har precis ätit köttgryta för pappa kom hem för en halvtimme sen eller något. Äppelpaj till efterrätt, det kompenserade upp till köttgrytan som jag hatar! Alldeles strax är det dags för kaffe och tårta, nam nam nam.

Ska nu återgå till att få tag i en massa bra musik.

Av Emma Andersson - 14 november 2010 18:01

Så sa farmor till mig för bara några minuter sen, så jag får väll gå upp och duscha nu innan pappa kommer. Inte för att jag fattar varför det är en sådan big deal? Jag menar vi döttrar har ju ingen "döttrarsdag" för att vi står ut med våra föräldrar. Födelsedagar fattar jag men farsdag och morsdag? Så onödigt. Ja, man ska uppskatta sina föräldrar och BLA BLA BLA men vafan, de flesta barn är ju ändå bara bevis på hur det går när man skiter i skyddet, misstag, så vad spelar det för roll? "Hej mitt namn är bitterfitta". Nämen, jag skulle kunna behöva en dusch så jag ska nog ta och fråga ut den nu. Vi ses.. eller hörs!

Pappsen

  

Ovido - Quiz & Flashcards