emmaanderzzon

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Emma Andersson - 14 november 2010 21:36

Orkar egentligen inte skriva det här inlägget men eftersom jag har så mycket tid över så antar jag att jag kan göra det ändå.


Kommer ni ihåg eller har ni sett att jag i början av min blogg skrev om att jag ville ha Blondinbellas bok för att hon verkade veta vad hon pratar om? Jag tror jag nu tänker ta tillbaka det. Jag vill fortfarande ha den men efter att ha följt hennes blogg ett tag så börjar jag tvivla på att hon är så äkta som hon verkar. Jag vet inte varför men jag har väldigt svårt att tro på människor som henne... men det menar jag att hon är så framgångsrik, hon hänger i den perfekta kompiskretsen och är så otroligt fin. Jag vill inte låta avundsjuk för det är jag inte, eller alltså, vem hade inte velat va som hon men ni fattar? Jag är glad för hennes skull men inte för att hon haft det svårt innan och få visa alla att hon är så mycket bättre, för det tror jag inte hon haft. Hon pratar om att alla ska vara så bra människor de bara kan vara och hon verkar så trevlig och la la la men om man verkligen lyssnar på allt hon säger eller läser allt hon skriver så verkar allt detta inte så sant längre. Det står mellan raderna. Det blev ju inte bättre när jag hittade denna bilden på hennes blogg ifrån när hon gick i 9:an. Jag menar, ser inte ni också alla finnar hon skrev om i sin bok?

  


Alla gör vi fel, det är inte det jag säger men falska människor tål jag bara inte. Jag säger inte att hon är en dålig person men hon är ju inte den bästa heller. Efter att ha kollat på detta klipp och lyssnat på hennes kommentarer efter att ha sett fotot på sig själv som gammal, kan ni då säga att hon verkar lika trevlig som ni trodde innan?

Av Emma Andersson - 14 november 2010 21:18

Jag börjar allvarligt tro att det stämmer. Ni MÅSTE höra det här:


Denna covern lyfter kanske fram den andra killen mer men den är fortfarande grym. Jag älskar Tyler Ward, har ägnat nästan hela dagen åt att få tag på hans låtar. Ni måste kolla hans youtube kanal!

Av Emma Andersson - 14 november 2010 20:27

Pappa lånade ut sin gamla jobbmobil till mig, en Sony Ericsson K530i, uuuuuh! Haha nej, men det är bättre än mig egen, den funkar ju som vanligt i alla fall. Ska nog hitta någon begagnad eller något sen, måste ju spara pengar till Filippinerna nästa år. Måste verkligen spara pengar nu, vinterjacka, julklappar, mössa och ny mobil är allt som helst ska in den kommande månaden. Jag få helt enkelt jobba på det... lycka till!


Har precis ätit köttgryta för pappa kom hem för en halvtimme sen eller något. Äppelpaj till efterrätt, det kompenserade upp till köttgrytan som jag hatar! Alldeles strax är det dags för kaffe och tårta, nam nam nam.

Ska nu återgå till att få tag i en massa bra musik.

Av Emma Andersson - 14 november 2010 18:01

Så sa farmor till mig för bara några minuter sen, så jag får väll gå upp och duscha nu innan pappa kommer. Inte för att jag fattar varför det är en sådan big deal? Jag menar vi döttrar har ju ingen "döttrarsdag" för att vi står ut med våra föräldrar. Födelsedagar fattar jag men farsdag och morsdag? Så onödigt. Ja, man ska uppskatta sina föräldrar och BLA BLA BLA men vafan, de flesta barn är ju ändå bara bevis på hur det går när man skiter i skyddet, misstag, så vad spelar det för roll? "Hej mitt namn är bitterfitta". Nämen, jag skulle kunna behöva en dusch så jag ska nog ta och fråga ut den nu. Vi ses.. eller hörs!

Pappsen

  

Av Emma Andersson - 14 november 2010 14:19

Efter som datan verkligen inte vill samarbeta med mig så länkar jag alla de här låtarna istället för att lägga upp klipp.


http://www.youtube.com/watch?v=6g8SmfX4Vz4


http://www.youtube.com/watch?v=8eOJ1JPjNMw&feature=related 

 

http://www.youtube.com/watch?v=X_oeId1RAKc&feature=related 

 

http://www.youtube.com/watch?v=mWdjW8CJ2Ss&feature=related 

 

http://www.youtube.com/watch?v=IYWBIKXXpeY&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=-Nqw5zBCHPM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=71ytCsF0P-U&feature=related


Epic fail att jag och Martina kan texten till alla också. Men aja, en gång har vi ju alla varit små och velat vara coola. Har så sjukt kul åt Tina som dansar stenhårt till "En hemlighet", hon går verkligen in för det. Jag önskar jag visste hur man laddar upp videoklipp för då hade ni fått se varför tårarna bara sprutar, hahahaha. Jag dör! När jag inte kollar på henne så dansar hon för sig själv framför spegeln  och när jag vänder mig om så är hennes ben två meter upp i luften, haha gud. Längesen jag skrattade så mycket.

Av Emma Andersson - 14 november 2010 12:03

Jag hatar när det är så här halv höstigt och det bara regnar hela tiden. Antingen är det snö eller så är det inte det, punkt! Är riktigt taggad på julstämning. Har hela morgonen gått och tänkt på julgodis och önskelistan som jag skrev på bloggen här igår. Kan det inte bara snabbspola? Men en riktigt dålig grej är ju att vi inte får jullov förräns dagen innan julafton. Så jävla konstigt men jag antar att jag kan leva med det. Men julen kan nog ändå vänta lite så länge jag får sitta här och dunka Paramore med Martina :D

Av Emma Andersson - 14 november 2010 00:21

Har inte fått gå och lägga mig eftersom syster min varit på tc disco aka hångelfest och det slutade inte förrän midnatt så jag borde få systerpoäng för att ha suttit här och väntat på henne ända fram tills nu. Hon kom för bara stund sedan. Älskar att hon på en gång går rakt på sak med vad som hände, mysigt! Nu ska vi upp och ha tjejsnack men eftersom jag är så generös med bilder idag så bjuder jag på en hel massa på min fina lillasyster.

            

      


Nu ska jag äntligen få sova. Natti natti :)

Ovido - Quiz & Flashcards