emmaanderzzon

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Emma Andersson - 2 november 2010 21:14

Har egentligen mer att skriva om och en bild på Leon från skräcknatten att ladda upp men jag orkar verkligen inte så NU ska jag gå upp och kolla på tv. Vi kan nog ta det imon eller på torsdag. Ha det bra så länge :)

Av Emma Andersson - 2 november 2010 21:02

Idag kom en trött Emma hem från skolan vid sju på morgonen. Ett omvänt dygn.

Igår så hade jag inte äns försökt sova länge för att ladda med sömn inför natten. Jag och Martina gick istället upp vid halv sju (och ja, vi har lov men vi fick ett ryck) och bytte om för en lång promenad. Innan vi äns ätit frukost så sticker vi iväg med riktning mot Växjösjön. Vi går ett varv och sen beger vi oss hem igen. När vi kommer hem så sitter mamma och pappa, bokstavligt talat, med varsitt stort frågetecken i ansiktet med munnen som en ring under. Dom tror inte på vad vi säger, för ärligt talat, så gör jag knappt själv det. Inte likt mig att gå runt sjön över huvudtaget och sedan att göra det vid sju på morgonen? Som sagt, jag fick ett ryck. Frukosten stod redan framdukad när vi kom hem, för omväxlings skull. Så vi slängde i oss lite av vad bordet hade att erbjuda sedan gick jag upp och duschade. För att sedan göra mig iordning och invänta Sanna som skulle komma någon gång innan. Hon kom runt halv två sedan satt vi bara och glodde, kul liv! Kollade på tv, spelade gitarr, snackade och halv snoozade. Hon stack vid sju för att hjälpa till med alla förberedelser. Hon, Lovisa, Elin och Linn skulle ju stå i kiosken och hjälpa till där så de fick komma över och hjälpa till innan.

Vid lite innan nio började jag dra mig åt samma håll. Där väntade Eric och Leon på mig, så snällt så. När vi kom in så kändes det som alla creepy, utklädda fritidsledare följde efter mig. Visste ju att det var dem men i de utklädelserna så hade vem som helst blivit rädd. Efter en stund rullade de igång filmerna som var på hela natten. Drag me to hell, The grudge 3, Saw 1, Paranormal activity, Rec 2 och Halloween. I den ordningen. Såg alla förrutom Rec 2 men jag är inget stort fan av zombie filmer. Så grymt när alla som satt i aulan skrek samtidigt så det höjer effekten. Måste dock få säga att killar är sådana mesar, Eric och Alan sket nästan på sig under Paranormal activity. Tycker verkligen inte den var såååå farlig. De andra var äckligare och så. I den var det bara massa plötsliga händelser, ni vet? Sådana som man rycker till och nästan kissar på sig av men annars var det inte så farligt... men det är ju ingen film jag skulle sitta och kolla själv på. Tyckte alla var värda att se så det var ju inga misslyckade filmval, ganska gutt det. Det var också en skräckrunda som man kunde gå. Alla utklädda ledare gömde sig och hoppade fram från olika ställen. Rundan gick i korridorerna och klassrummen. Usch, jag ville bara ut där ifrån. Var så rädd att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Det var på ett ställe som de hade gjort som en tunnel av bänkarna och något tyg och där igenom skulle man krypa. Jag var sist så Linn och Sanna kröp iväg med en jävla fart. Jag fick panik och då tappade jag min mobil och när jag försöker hitta den så är det världens äckligaste clownansikt bakom mig, i änden av tunneln. Jag börjar fan nästan gråta för jag hittar inte mobilen och så känner jag mig jagad så jag kryper in i alla bänkar och får blåmärken på knäna och förutom det SÅ HATAR JAG CLOWNER!!!!!! Typiskt! Det är ju helt kolsvart över allt så man vet inte vart man ska gå och så ser man ingen när de hoppar fram. Det var någon som stod bakom en dörr in till ett klassrum och hoppade fram precis när vi kom där. Har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv. Benen var en meter upp i luften och ansiktet i ren panik. Det förvånar mig att jag inte sabbade någons hörsel helt så högt som jag skrek. När vi kom ut ur hela skiten så står Eric bakom en vägg och hoppar fram, fyfan! Jag var på helspänn resten av natten. Eric och Leon sa att de hade sprungit till slutet av rundan och väntat på oss där och under hela tiden hade de hört oss skrika, haha. De skulle gå rundan efter oss men jag vägrade gå den en gång till. USCH! När klockan började gå mot sex på morgonen så var jag helt utmattad. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna men jag klarade det tills jag kom hem då klockan var lite över sju, vilket betyder att jag hade varit vaken i över 24 timmar i sträck. Så det enda jag har gjort idag är att sova. Jag var så trött då när jag kom hem att jag inte äns kommer ihåg hur det hade gått till när jag satt på mig nattkläderna och fått bort allt smink. Sov nog från halv åtta på morgonen idag till lite över sju på kvällen. Känner mig utvilad. Hur ska jag kunna sova inatt? Jag har vänt upp och ner på dygnet så allt känns väldigt konstigt. Klockan är ju fan nästan nio!

      

Ovido - Quiz & Flashcards