emmaanderzzon

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma Andersson - 30 augusti 2010 19:53

Hej på er, hoppas allt är bra idag :)

Jag själv är ändå på ganska mysigt humör, oväntat måste jag säga.

Jag ska komma till saken... Jag försöker hålla mig borta från smink så mycket jag kan. Jag tänker absolut aldrig någonsin gå till skolan utan smink pga mina finnar. Utan mascara fixar jag men täckstift och puder måste vara på. Jag vill inte låta... ja, ni vet men det är bara så det är. Om det nu är så att jag skulle bli finnfri (någon gång om tiotusentals miljoner år) så jag nog gå helt utan smink förjämnan men som sagt, inte just nu. Så efter skolan har jag en, vad ska man kalla det? Rutin? Jag tar av alla smycken (örhängen, armband och ringar), tvättar bort sminket (med vanliga tvål, Dove), tvättar sedan ansiktet med något skum (som jag tyvärr inte kan hitta någon bild på) från Seba? Efter det tar jag på mig de allra mysigaste kläderna jag kan hitta i min garderob. För det mesta så är detta ett par mys shorts, som t ex de jag visade i ett tidigare inlägg och en vanlig t-shirt (precis vad jag har på mig just nu). Det är bara så skönt att gå och mysa runt i sånt man är som bekvämast i.


Nu ska jag gå och mysa in i duschen. Jag använder det ordet väldigt ofta har jag kommit på men det är ett mysigt ord... åh, gud vad jobbig jag är. Nu ska jag gå, punkt.  Hejdå!

Av Emma Andersson - 29 augusti 2010 15:15

Vad är det med alla föräldrar som tror att de får säga vad de vill till sina barn? När jag var inne på Lindex igår så gick det förbi en tjej med sin mamma och så råkad jag höra dem prata...


Tjejen:

- Asså mamma, det finns dom som har större än jag.

Mamman:

- Det var inte det jag sa. Jag sa bara att du har en stor bakdel.

 

Liksom, what's up with that? Även ifall det är sant så är det väll fan ingen som har bett om deras åsikt. Sen, så fort man kommenterar dem, då jävlar brakar helvetet löst! Jag blir så sjukt förbannad. Det är ALDRIG rätt för NÅGON, vem det än är, att nämna ens brister. Precis som om man inte vet det själv, som om man inte ser det i spegeln det första man gör? Man behöver inte någon som följer en som ens egen skugga och påminner om sånt man vill glömma. De vill att man ska ha bra självförtroende och stå upp för sig själv men hur ska det någonsin bli möjligt när de själva hackar på en? Det är klart man vill höra sanningen men bara om man frågar, eller är det inte så?

Av Emma Andersson - 29 augusti 2010 13:30

Livet har nog aldrig känts så hårt men vad gör man... people change, things go wrong, shit happens, life goes on?

 

På fredag är det dags för välkomstfesten. Tänkte dra det lite snabbt och berätta för er vad det är och så. Varje år i början på höstterminen så hålls en fest i skolan för alla sjuorna. Ett sätt att hälsa dem välkomna på liksom. Åttorna och niorna står för uppträdande i aulan som drar igång i början på kvällen och sedan förflyttar sig alla in i matsalen där allt blir otroligt svettigt men roligt. Dans till skön musik och hela stämningen är så skön liksom. Grejen är den att det bara är sjuorna som får komma... så länge man inte har något att göra på scenen då man får uppträda. De flesta åttor och nior använder detta som en ursäkt för att få komma in eftersom detta brukar vara bland det roligaste på hela året. Vi har klassiska nummer som alltid körs och sedan får man också komma med egna förslag. Det klassiska är väll cancan dansen med en grupp tjejer i cancan klänningar och en grupp killar i kallingar, färgglada leggins och inoljade överkroppar. Sen är det ju tandborsts nummret, en person börjar med att borsta tänderna och har ett glass vatten som han använder att skölja med och spotta i sen kommer en annan person efter och använder samma vatten till samma sak. Det slutar med att den sista personen förväxlar sitt mjölkfyllda glas med det äckliga vattnet som vandrat mellan säkert sju olika personers munnar och dricker upp allt i en stor klunk, sjukt äckligt! Men som jag sa, det är en klassiker och varje år är det någon idiot som utsätter sig själv för detta.

Jag och Lovisa har bestämt oss för att sjunga, inte så mycket att välja på där, det är ju liksom det vi gör. Efter mycket om och men så kom vi fram till denna otroliga tagglåt. Blir man inte bara så jävla pepp efter den? Aja, tänkte bara informera er om hur min kommande fredags kväll ser ut.


 

Ha det gutt!

?

Av Emma Andersson - 29 augusti 2010 12:55

När hela världen är emot en, när alla utom du är älskade och du inte passar in någonstans? Känt det någon gång?

Av Emma Andersson - 28 augusti 2010 21:08

Hade nu tänkt att gå och sätt mig framför tvn med familjen och mysa med marknads karameller och se på Bröllopsfotografen :)

Av Emma Andersson - 28 augusti 2010 21:00

Ja, rubriken säger det mesta. Åkte en sväng förbi Alvesta marknad med mamma, farmor och syster. Hittade absolut ingenting, okej, marknads karameller men asså det räknas inte, det köper man alltid.

Sedan gick vi och åt kinamat. Personligen så tycker jag det är fel att äta kinamat när det inte är buffé, vilket vi gjorde idag. Jag gillar själva grejen med att få välja och blanda allt möjligt, det blir så svårt att välja annars, haha. När jag nu bara fick välja en grej (låter typ som: hej, jag väger 300 kg men vill gå upp till 350) så blev det friterad kyckling, ris och sötsur sås, yum!

När vi var klara i Alvestad så åkte vi upp till Samarkand för mamma och farmor hade rabattkuponger på Lindex så där lunkade vi runt en stund. Hittade två par shorts som va typ genomskinliga men det är skönt att gå runt hemma i och sova med och så. Det blev också en ljusblå spetsbody, jättesöt. Varje grej kostade typ 50 spänn, så 150 totalt, inte illa :)

     

Så såg ett par shorts ut, sen va det ett par till som va likadana fast hel svarta och som sagt ca 50 kr st.

Kunde inte hitta någon bild på spetsbodyn men ni kan ju tänka er, inte så märkvärdigt.

 

Nöjd och glad!

Av Emma Andersson - 28 augusti 2010 20:33

...har ändå rullat på ganska bra.

 I måndags började ju skolan som jag tror den gjorde för de flesta. JÄTTESKÖNT att träffa alla igen, särskillt klassen. Så skönt att komma tillbaka till samma goa stämning liksom, med alla skämt och skratt och allt det där man saknat. Nu har i och för sig en hel del förändrats, vi bytte skåp, klassrum och namn på alla klassrum, kände mig som en förvirrad sjua men det funkade ganska bra ändå.

 

När vi slutade för dagen så gick jag och Sanna ner till stan för jag behövde nytt täckstift och sen blev vi hungriga så vi köpte varsin baguette och satte oss på en bänk nere vid Växjösjön, jättemysigt var det. Lite senare så kom det förbi två goa tjejer från vår parallellklass och konverserade lite med oss (konverserade? haha). Det slutade med att vi skrattade så mycket att vi fick tvinga iväg dem så vi inte skulle dö. Otroligt kul! Väl hemma så försökte jag komma i säng tidigare med tanke på att jag inte sovit något natten tidigare. Har nog aldrig lyckats med det dagen innan skolan, haha. Visstja, jag fick världens cp nyckel till mitt nya skåp. Diggar den men kanske inte lika mycket om den går av och jag bli tvungen att betala hundra spänn för något som inte äns jag själv gjort, så jag funderar på att gå till vaktmästarn och få den bytt.

          

 

I tisdags hände inte något speciellt, inte vad jag kommer ihåg i alla fall men i onsdags så drog jag ner till stan ännu en gång. Denna dag med Sanna (igen) och Lovisa. Åt en likadan baguette för den är världens goaste (kycklingröra baguette på pastabaren) och sen mötte jag och Lovisa upp Sanna för att gå och köpa några grejer lite snabbt och sedan hämta ut biljetterna till bion. Grown ups såg vi denna kväll. Vad ska man säga? - Förutsägbar. Som en vanlig familjekomedi som man sett tusen gången, men det var lagom för vårt humör. Så sjukt trött sen på hemvägen. Asså på bussen hem, knasigt! Trötta, högljudda och skrattandes åkte vi hem på en buss ,med inte så många som uppskattade våra skämt, på. Gjorde allt så mycket roligare.

 

Torsdagen, sooooooooov!

 

Fredagen va sjukt kul den med. Tre lektion som gick som de skulle och sedan lunch och efter det slutade vi tjejer som hade valt syslöjd och fått håltimme... men eftersom jag och Jenny är sådanna underbara vänner så stannade vi kvar i skolan för Julias skull (hon bor i ingelstad och fick därför vänta på bussen i typ två timmar, eller hon ringde sin mamma som kom lite tidigare). Medans vi väntade så blev vi rastlösa och lekte kurragömma, moget som fan må jag säga. Jag och Jenny vs Anna och Julia. Har nog aldrig känt mig så barnslig som när åttorna och sjuorna bitchblickade oss men har nog heller aldrig haft så roligt så det mäter upp jämt. När Julia väl åkte hem så stannade jag och Jenny kvar en stund ändå och bara snackade för vi va trötta och varma, haha. Sen tog hon bussen hem med Anna och jag började lunka hem, härlig eftermiddag det. En sådan man bara vill leva kvar i föralltid och aldrig glömma.

 

Hoppas ni levt lika bra som jag gjort denna veckan, pussi nussi. 

 

  

...bjuder på en bild från i somras. Måste erkänna att jag älskar min byxdress, absolut mitt bästa sommarplagg. Man kan inte längre köpa den men för er som vill veta så kommer den från Lindex, 399 kr om jag har rätt?

Av Emma Andersson - 28 augusti 2010 18:31

Hej på er, längesen.

Jag nästan hatar mig själv för att jag inte har uppdaterat på en vecka, nä usch, så får man inte säga men allvarligt, jag skäms. Har bara varit så mycket ni vet. Skolan började i måndags och ja där ifrån blir det liksom automatiskt mycket. Man vill träffa alla kompisar igen, på fritiden och har liksom inte tid med något annat. Så därför tänkte jag nu ta och uppdatera extra mycket, med en ny header och så, vad sägs om det? Jag hoppas ni förlåter mig... usch, jag låter som alla andra bloggare, wä wä wä men aja, förlåt.

Ovido - Quiz & Flashcards