emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Pallar inte trycket

Av Emma Andersson - 16 november 2010 17:05

Åh, det är så mycket just nu. Jag orkar verkligen inte. Vill bara skrika att jag ger upp och gå och sätta mig i ett hörn och gråta... jag kommer inte göra det men jag skulle bra gärna vilja. Det där jävla gymnasievalet närmare sig allt mer och mer. Föräldrarna pressar en, skolan pressar en men ändå ska man ha tid till kompisar och andra aktiviteter utanför skolan. Det är bara för mycket. Denna veckan ska vi redovisa SO arbetena som vi gjort om olika områden som har med kalla kriget att göra. Jag har knappt äns skrivit en sida i Word för vi har inte Power point på vår dator och det är omöjligt att hinna någorlunda klart om man inte jobbar hemma. Jag har försökt, tro mig, men det finns inget att skriva om. Jag har FN som område men när jag söker på det så hittar jag absolut ingenting som man kan förknippa med kalla kriget och även ifall jag inte skulle skriva om sambandet där emellan så skulle det ändå vara svårt. Jag har skrivit lite allmän fakta, när FN bildades och om vad de jobbar med. Vad finns det mer?

Nästa vecka har vi prao och det ska vi blogga om, ta kort och filma. Förutom att bara det är jobbigt med tanke på att jag ska vara i Nöbble så får jag så sjukt med ångest. Förra praoveckan var de värsta fem dagarna i mitt liv så jag fruktar nästa vecka. Jag vill verkligen inte. Går bara och tänker på det hela tiden och mår så grymt dåligt att jag bara vill springa och gömma mig. Inte nog med det så ska jag vara på en förskola. JAG HATAR SMÅBARN! Verkligen, ni fattar inte.

Veckan efter det så ska vi på måndagen besöka två gymnasium och program som vi själva fått välja och jag har ingen aning om hur vi kommer dit eller hem. På tisdagen sedan så ska vi få prata med fyra olika personer med olika yrken och höra om hur det är att jobba inom just det.

Den 1 december så har jag samtal med vår studievägledare och jag är väldigt tveksam om det, som jag hela tiden planerat, kommer bli Estetiska programmet på Katedral. Alla börjar prata om ifall det är så smart att gå det, om man tänker på framtiden efter gymnasiet. Jag vet att det knappt finns några yrken på det området men det finns verkligen ingenting annat som jag skulle kunna tänka mig att jobba med och fortfarande vara lycklig. Det handlar om lycka eller pengar men sedan när har man blivit lyckligare för att man har mer pengar? Känns så dumt att man ska göra ett sådant stort val som detta när man bara är femton. Jag menar, tror de verkligen man vet vad man vill göra med sitt liv nu?

Tillbaka till gnällandet. Den 9 december så ska vi ha läst ut och skrivit en recension om en deckare. Jag läser "Studio sex" av Liza Marklund och anledningen till att jag inte har något att berätta om den är för att jag inte vet något. Jag har inte äns börjat. Jag har inte hunnit för det har varit så mycket annat med skola och fritid. Jag trodde vi skulle få läsa på lektionerna men nej, vi har inte fått en minut till det. Har ni någon medkänsla och förståelse om jag säger att jag är stressad?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards