emmaanderzzon

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Emma Andersson - 28 november 2010 21:03

Ska bara skriva detta så jag inte glömmer att skriva om det sen.

Läraren!!!!!!!

Av Emma Andersson - 28 november 2010 20:49

NU ska jag upp och duscha. Borde ha pluggat till kemi provet men att prao är fan jobbigare än vad man tror. Har varit helt slut men fan, jag får kämpa nu de kommande dagarna. So:n är fortfarande inte klar och svenska boken som ska vara klar, med recension och allt, tills den 9 december är inte äns påbörjad. MVG eller vad säger ni? Åh, jag hatar skolan.

Imorgon ska vi besöka två olika gymnasium och linjer vilket jag absolut inte ser fram emot. På morgonen, innan lunch, så ska jag vara på John Bauer och kolla Hotell & turism och sedan efter lunch så ska jag till Katedral där det är Estetiska som gäller. Som tur är så ska Julia (Ekelund) på exakt samma som jag så jag kommer ju inte vara själv men ändå... jag orkar verkligen inte. Aja, jag får ta dagen som den kommer och sluta gnälla för er. Godnatt!

Av Emma Andersson - 28 november 2010 20:42

  

H&M, 599:-


Men kassörskan gjorde fel så jag fick bara betala 499 kr men från mig får ni inte höra något gnäll, verkligen inte!

I'm like in love och till mina kängor aaaaaah ♥


Av Emma Andersson - 28 november 2010 20:36

Vid 12.00 eller något (inte för att det är viktigt) så åkte jag, mamma och Martina ner till stan för att möta pappa. När han hade ätit upp sin frukost så körde vi upp till Samarkand. Vi tjejer satte riktningen rakt mot Grand och pappa gick in på... ja, någon annanstans. Efter flera timmars letande så köpte jag mig en vinterjacka som jag blev riktigt nöjd med. Komiskt nog så var det ändå den första jag fått syn på, ville bara vara säker på att det var den. Visar den i ett annat inlägg. Efter en del om och men så var vi klara och körde hem igen.

Fick jävligt bråttom när jag fick se att klockan var 16.30 Jag och Elin skulle nämligen åka till Jät så att vi var där vid 18.00 Sprang in i duschen, duktigt nog så halkade jag inte, ut igen och på med kläderna. Fixade till det värsta i barret på huvudet och de största blemmorna i ansiktet sen var det bara att rusa ut på parkeringen där Elin och hennes pappa väntade så snällt på mig. Elin berättade att vi istället skulle åka till Linns farmor och farfar där Linn med familj var. De skulle inte ha hunnit hem till 18.00 så istället åkte vi till dem och sedan åkte vi allihop i samma bil till Jät. Ni fattar att Linn bor där va? Klart ni gör, så dumma är ni inte. Snabbt som fan sprang vi in för att inte frysa rövarna av oss och sedan så sprang vi upp till Linns rum, inte av samma anledning dock. Där satte vi oss i hennes säng och uppdaterade varandra om vad som hänt under den senaste veckan. Vi hade ju inte träffats på en hel vecka pga praon så därför hade vi massor att berätta. Vid samma tid som vi va klara så var det mat så vi hoppar ner för trappan och sätter oss för en mumsig middag som bjuder på tacos och en massa snack om bajs. Jag orkar inte äns dra den historien men jag kan säga att vi hittade en lista på hur det går till när man bajsar olika sorters skit, det säger väll allt? Hade jävligt kul åt dassboken också och sen så kom Linn med roliga miner, ja hej o hå vad roligt vi hade det.

Efter maten så gick vi upp och satte på musik och dansade kycklingdansen så hela huset skakade. Vi bytte sedan till annat också, en jävla massa julmusik i den listan men så länge det är dansvänligt så funkar det bättre än bra. Vi satte oss efter ett tag och spelade buzz för att få en paus men musiken pumpade på i bakgrunden. Vi gick fram och tillbaka mellan facebook och buzz vilket sög för dem som inte hann tillbaka i tid tills att spelet började och förlorade, big time! Vid 02.45 hade Linn somnat för länge sen men just då så stack hon upp huvudet från täcket och föreslog att vi skulle gå och lägga oss, vi höll såklart med men vi ville bli klara med vårt maraton. Med tunga steg släpade vi oss ut på toaletten och borstade tänderna för att sedan attackera sängen. Jag måste somnat på en gång för mycket mer kommer jag inte ihåg.

På morgonen idag så vaknade jag av att Linn sitter ovanför mitt huvud och letar efter en film. Dieselråttor och sjömansmöss blev det till slut och innan vi gick ner för en uppskattad frukost så mös vi framför den.

Frukosten har jag redan berättat om och därefter hände inte så mycket mer. Vi spelade mer buzz men lugnare musik.

Vid 16.00 så kom Elins pappa och hämtade oss.

Hade verkligen velat gå på julskyltningen i stan men en dag som denna hade inte kunnat bli bättre så varför föredra någonting annat än det allra bästa? Planerade på att åka ner där efter att jag lämnat grejerna hemma men själv är ju inte kul att gå och så orkade jag inte göra mig iordning så jag sket i det.

Nu ska jag ta mig en varm och lång dusch men först ska ni få lite bilder.

Hoppas ni  har haft en lika underbar helg som jag haft.

            

  

Av Emma Andersson - 28 november 2010 19:05

Går runt i mina mystofflor och sovkläder. Skulle inte kunna få en bättre början på advent veckorna. James Blunt snurrar i cdspelarn och frukosten står på bordet, känner mig fullständigt normal när jag säger att detta är känslan av ren perfektion? Går inte riktigt att förklara det men stämningen här är på topp, riktigt mysigt är det och James Blunt sätter guldkant på min morgon. Finns ju inget mysigare än att gå och lunka till hans sköna sound... rätta mig om jag har fel? Känns lite extra gosigt när man kollar ut. Vinterland, så himla fint. Snön är i vartenda hörn utomhus, börjar undra om det finns något syre kvar?

När en morgon har en sådan här positiv känsla så kan resten av dagen inte bli annat är kanon. Vi hörs när jag kommit hem :)

Skapa flashcards