emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Ett stycke ur en egen text

Av Emma Andersson - 17 december 2010 22:56

"Hon tänkte tillbaka på gårdagen och kände hur magen drog ihop sig i en hastig krampning. Det värkte och hade gjort sedan igår. Hon hade ont i ryggen också men som tur var var det bara hon som kände det men ingen som såg det. Inte för att det spelade någon roll. Vem skulle bry sig? Om någon skulle fråga så skulle hon ändå bara svara att hon sovit fel och de skulle tro henne. Allting var så lätt egentligen, hon ljög och de ”förstod”.

 

 

En dag tidigare

Hon tänkte på den där dagen i somras. Smärtan hon nu hade i magen gick inte äns att jämföra med vad hon känt då.

-         Vet du pappa? Det hände Wilma en olycka i Ullared…

-         Vadå, är hon gravid eller?

En tår träffade toasitsen. Fan vad ont det gjorde!  

Love the way you lie fortsatte dunka ur högtalarna tillsammans med bruset från vattenkranen och duschen. Mamman och pappan var och jobbade och syrran brydde sig helt enkelt inte.

Hon kände det tjocka slemmet mot fingrarna men hon lät det vara kvar för det hjälpte. Med ett djupt andetag körde hon ner fingrarna igen, hårdhänt. Fan då, att det skulle vara så svårt att träffa rätt. Hon rörde mot den där grejen som hängde ner i halsen och illamåendet blev värre. Ja, det funkade! Hon vred runt lite men efter att ha fått slut på luft så gav hon upp för att ge det ett nytt försök. Denna gång med mer slem. Hon hostade några gånger men tvingade sig själv att hålla tillbaka. Stanken av urin sved obehagligt i näsan och hon vågade inte tänka på hur det sett ut där innan personen som varit på toa innan henne spolat. Med fingrarna nere i halsen kände hon hur kväljningen gick genom hela kroppen tills det vita maginnehållet träffade vattnet i toalettstolen. Det såg ut som vitt skum, som hårmouse ungefär. Inte riktigt som hon hade tänkt sig men hon hade ju trots allt inte ätit någonting sedan igår. Glädjen spred sig snabbt när hon sett den vita fläcken. Hon spolade av fingrarna med kallt vatten och sträckte på ryggen. Det kändes som den skulle gå av vid svanskotan. Hon ställde sig på vågen. 68,5 kg. Detta skulle hon klara! Med känslan av kontroll körde hon ner fingrarna i halsen för tredje gången och fick bara efter några sekunder ett hostande till svar. Snabbt tog hon upp dem och lika snabbt körde hon ner dem igen. Kväljning. Hostande. Hon tänkte på alla som skulle ångra sig, ångra att de lämnat henne. Detta var hennes hämnd och kriget skulle hon vinna. Känslan av kontroll gjorde henne modig och modet kom från alla minnen. Allt det hon egentligen ville glömma."

  

 
 
Nile

Nile

18 december 2010 10:16

emma, ska bli typ jätteorolig? :( ♥

http://wildchild.devote.se

Emma Andersson

18 december 2010 15:22

För en gång skull ska jag svara dig för jag antar att du vill ha ett svar(?). Nej det ska du inte elin :) ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards