emmaanderzzon

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Emma Andersson - 4 december 2010 23:44

Hade jag varit gay hade jag fan gift mig med kvinnan. Helt otrolig är hon, så jävla skön. Hennes program gör min dag. Åh jag skulle kunna bosätta mig utanför hennes hus, haha. Nej, nu ska jag inte bli någon creepy stalker.

Av Emma Andersson - 4 december 2010 23:37

Hittade äntligen något vettigt att blogga om istället för hur mycket tårta jag planerar på att äta, haha.

För er som inte sett Avatar, GÖR DET! En av de bästa filmerna jag sett, helt klart. Älskar den! Den är inte vad man förväntar sig och det är väll det som är så bra. Vet inte om det var att jag såg den på bio som förhöjde känslan men bra är den nog vart man än ser den. Står helt klart på min önskelista!

  

Av Emma Andersson - 4 december 2010 23:03

Övervägar att gå och ta mig en tårtbit till men jag vet inte, är riktigt trött och egentligen orkar jag inte men äh! Hej jag är fet.

Av Emma Andersson - 4 december 2010 22:03

Imorgon är det då andra advent. Tänk vad lite tid det är kvar till den fjärde advent och då är det ju nästan jul. Blir så glad av att tänka på julafton. Måste nog erkänna att julen är min absoluta favorit högtid. Den känslan är ju oslagbar. När man på kvällen går och lägger sig tidigt för att man vill vakna så snabbt som möjligt på julaftons morgon. När man vid 15.00 sitter med hela familjen framför Kalle Ankas julafton och kollar på det även ifall det är det tråkigaste i världen. När man har bordet så fullt med mat att man knappt vågar ta något för man är rädd att riva ner allt. När det börjar mörkna och man bara vill slita upp varenda julklapp under granen som man gått och skakat och klämt på dagarna innan. Jul, jul strålande jul ☼

I skolan övar vi för julavslutningen för fullt. Det är nämligen så att varje år, på sista dagen av terminen så visar varje nia upp ett dansnummer för hela skolan i gympasalen. Klasserna får själva sätta ihop danserna och sköta musik och sådant. Riktigt kul brukar det vara. När detta är klart så går man till sina handledare i klassrummen och fikar på lussebulle och juice. Den 22 gäller det och jag blir bara mer och mer exalterad.

Innan tyckte jag julmusik var en så otroligt onödig kliché men nu älskar jag det. Fråga mig inte varför. Jag ger er, tidernas bästa jullåt:

Av Emma Andersson - 4 december 2010 21:55

Everyday I fight a war against the mirror
I can't take the person starin' back at me
I'm a hazard to myself


L.A told me, "You'll be a pop star
All you have to change is everything you are"
Tired of being compared to damn Britney Spears
She's so pretty, that just ain't me                     

                          ~ Don't let me get me - Pink

  

Av Emma Andersson - 4 december 2010 21:30

Min syrra ställde mig en fråga igår kväll som fick mig att tänka lite (jag vet, jag tänker ALLDELES för mycket). Hon frågade om jag var feminist och mitt svar var detta:

Jag vet inte om man ska kalla det feminist men jag tycker såklart att tjejer ska ha samma rättigheter som killar för jag menar, varför skulle vi inte? Alla är vi människor, vandrande själar, enda skillnaden på oss är det som sitter mellan benen. Vad är det som gör män så speciella att de förtjänar mer i lön? Vet ni att i undersökningar så bevisas det att det är tjejer som har högre betyg i skolan och det gör ju allt bara så dumt! Skrattretande är det! Varför skulle män få mer i lön när kvinnor är bättre kvalificerade för jobben? Så löjligt så det finns ju inte! Män har övertaget i allt och tycker inte ni också att det känns väldigt stenåldern? Att kvinnor ska klä upp sig och göra sig fina för att männen sedan ska välja vem de vill ha, för det är ju så det känns. Jag pratade med Julia om det för någon dag sedan. Vi gör allt för att de ska bli nöjda och för att få deras godkännande. Om det bara fanns kvinnor på jorden, skulle det då finnas smink? Jag tror helt ärligt inte det. Jag lever efter KÄS (Killar är svin) och kommer alltid göra, för då är jag förberedd och skyddad.

Jag tror på människors rättigheter även ifall det inte gäller just könen. Jag tror på att människor har rätt till respekt innan man bevisar att folk inte borde ha det. Jag tror på alla människors rätt till mat och tak över huvudet. Jag tror på rätten att inte behöva vara rädd.


Girlpower för mig stavas; Kelly Clarkson. Är inte hennes musik den mest peppande ni kan hitta? Gud, jag älskar det! Vad skulle man inte göra för att sjunga som henne?


Av Emma Andersson - 4 december 2010 16:59

Det är inte förens nu som jag och Martina faktiskt pratar med varandra, jag menar verkligen pratar. Innan kunde man knappt kalla det vi hade för relation men nu skulle jag nog inte kunna klara mig utan henne. Så sjuk är hon och ibland, i några få minuter, så hatar jag henne (kan bero på att hon kallar mig idiot och så...) men åh vad underbar hon är. Vi pratar verkligen om allt och skrattar tillsammans. Hon är min syster, som en syster ska va och jag älskar henne.

 

Ja må hon leva

Ja må hon leva

Ja må hon leva uti hundrade år

Javisst ska hon leva

Javisst ska hon leva

Javisst ska hon leva uti hundrade år

GRATTIS MARTINA! ♥

 

Gästerna åkte hem för bara någon timme sen eller så. Äntligen är det lugnt! Jag var i och för sig inte med så mycket egentligen, stod mycket och fixade mig där uppe medans de var här nere och sen när vi ätit klart så gick jag och Martina ut för att fota lite. När vi kom in så var det fika och sedan åkte de hem. Snabbt och smidigt. Haft en rätt skön dag ändå och de här bilderna bevisar att det stämmer:

                   


Av Emma Andersson - 4 december 2010 16:46

Hahaha, gud vad töntig jag är! Hände absolut ingenting! Vi köpte godis på Willys, "kollade" på någon film som sög och brottades, det vanliga. Vi brottas alltid och hon vinner... alltid.


     


Skapa flashcards