emmaanderzzon

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Emma Andersson - 2 december 2010 21:57

Dagen började lite surt men sedan kom jag på bättre tankar och jag återgick till det glada jag. Skolan var som den alltid är; bäst på rasterna men helt okej på lektionerna.

Efter skolan så stack jag och Elin ner till busstationen för att ta bussen till stan. När vi kommer dit så ser vi en kille som står och röker och tänker liksom inte på det men efter bara någon minut så börjar han komma allt närmre och helt plötsligt frågar han: "Röker ni cigaretter?". Vi svarar då båda nej i kör och han går iväg... typ en meter sedan kommer han tillbaka igen med en ny fråga: "Ni är från Sverige va?". Även då svarar vi nej samtidigt och då börjar han blåsa rök på oss. Elin och jag kollar då på varandra med samma undrande blick. När han stått där en stund så håller han fram "ciggen" för att visa oss och säger till Elin: "Gissa vad det här är" och Elin bara: "En cigarett?" och då säger han med den äckligaste blick ni kan tänka er: "Ingen vanlig cigg". Sedan bjuder han oss på allt från vad-det-nu-var-han-höll-i till starköl. Detta gjorde han efter han fått reda på att vi är femton. Så jävla mysko! Vi hade nu gått iväg till några vi känner lite sådär halvt och tror ni inte han följer efter oss och fortsätter blåsa rök i ansiktet på oss? Sen börjar han prata om en massa skit som inte hängde ihop över huvudtaget och när det varit tyst en stund så känner han på mitt hår och påstår att det känns som en kashmirmatta, jag visste inte riktigt om jag skulle ta det som en komplimang? Detta gör han ännu en gång och står sedan och mummla kashmirmatta för sig själv. Efter ytterligare några minuter så tar han även tag i Elins hår och säger: "Du har också fint hår" och sedan säger han: "Du ser jävligt bra ut i alla fall", till Elin då förståss och det enda jag kunde tänka på var att jag hatade busschauffören i bussjäveln som aldrig tycktes komma. De vi hade gått till såg rätt livrädda ut de också och gång på gång fick vi skrattanfall som inte gick att hindra. När bussen kommer så andas vi ut så att det knappt finns någon luft kvar i lungorna och ännu mer lättade blir vi när vi ser att det kommer ännu en buss precis efter den första. Den höga och läskiga snubben går på den första medans vi springer till den andra. Sjukaste jag varit med om! Efter timmar i chock och rädsla av att stöta på honom igen så går jag och Elin och tar en fika på Askelyckan där vi pratar ut om allt möjligt som tynger ner livet just nu och allt annat också. Hon var nog mer rädd än mig ändå men det var ju inte så konstigt, det var ju henne "han var ute efter" haha. På Askelyckan blir det varsin vaniljbulle och en kopp kaffe latte med smak av vanilj. Mumsigt!

Hela poängen med att åka ner på stan var för att det var någon slags julmässa på John Bauer som vi tyckte lät mysig och så kände vi att vi lika gärna kunde kolla vad det var, för vi hade ju inget bättre för oss. Det sög kan jag säga! Vi trodde att de skulle styla håret gratis och att det skulle bli fika och sådant men när vi kommer dit så är det som en vanlig frisörsalong där man klipper sig och sedan betalar. Det finns också ett rum där de satt fram prydnadssaker och har musik på i bakgrunden, mer var det inte så rätt snabbt insåg vi att det var det tråkigaste stället vi kunde befinna oss på just då så fick gick tillbaka till stan. Stannade bara där i några minuter innan vi tog bussen hem igen, dock utan att träffa någon som var hög som ett hus, jag talar nog för oss båda när jag säger att vi minst sagt var glada för det.

Efter en så händelserik dag så kan jag behöva sova och det är precis vad jag tänker göra nu, men först en bild på min fina Elin när vi fikade. Godnatt läsare! :)

  

Av Emma Andersson - 2 december 2010 21:47

Jag hör dig berätta om väninnan som vågat språnget över bron

I din version blir hon hjältinnan som om det handlade om mod

                                              ~ Kent

Av Emma Andersson - 2 december 2010 21:14

Jag blir så jävla förbannad, allvarligt vad fan är det här?

Har ni lagt märke till att när man kollar på bh:ar på H&M så finns det ju de med inlägg så att det ska bli mer push up? Men när man kommer upp till storlek D så finns det inget i dem även ifall det är exakt samma bh men i en annan storlek. Vad fan är det egentligen? Okej, så om man har D så har man helt perfekt formade bröst som inte hänger det minsta? Bara för att man har D så betyder ju inte det att det är silikon och fake. Jag blir bara så sur för det är ju så in i helvetes kränkande. Och detta gäller inte bara H&M, jag har sett det på t ex Lindex också. Vare sig det berör mig eller inte så är det ändå något jag reagerar på. Jag hatar att samhället har sådana fördomar och att alla sätter sådan press på oss kvinnor. Vi ska vara bra i skolan, vi ska vara smala och se ut som modeller, vi ska vara populära men ändå ska vi ha tid till att ägna timmar åt oss själva och ha fritidsintressen. Jag hatar det!

Och en grej till, jag läste på Kissies blogg, för några dagar sedan, att hon ska börja tillverka designa egna kläder till sitt "märke" men att de inte kommer finnas i storlekarna L och XL, så den största storleken kommer vara M och anledningen till detta var att hon ansåg att det inte skulle passa på människor som hade det. Jag kan kopiera det hon skrev så ska ni få se hur otroligt idiotiskt hon resonerar:


Jag kommer inte tillverka storlekar i storlek Large, medium är det största som kommer finnas. Andledningen till det är för att kläderna som jag gör skulle aldrig i livet sitta snyggt på någon som behöver storlek Large även om det var storleksanapassat. Det kommer nämligen vara väldigt tight, kommer synas mage/ armar osv.

 

 MEEN kommer det ett plagg som är mer täckande och jag anser det skulle vara snyggt på en större männsika så kan jag överväga att tillverka dom i storlek large. Måste tänka på att även plagget ska se smickrande ut PÅ personen..

 

 Inget negativt menat mot männsikor nu med Large nu utan jag tänker mest på erat bästa så ni inte försöker er på plagg som inte kommer se smickrande ut på kroppen.

 

Och vem fan utsåg henne till mode expert? Vad fan vet hon? Ser hon inte sig själv? Hon ser fan inte mänsklig ut. Vi kom fram till att hon ser ut som en blanding av en fisk och en kossa idag vid matbordet. Vem fan tror hon att hon är? Det är sådana som hon som ger folk ätstörningar... jag hoppas hon är nöjd med sig själv.

    

Är det hit vi vill leda världen?

Av Emma Andersson - 2 december 2010 21:09

Helt sjukt grym. Kolla tjejen i blått... wow!

Av Emma Andersson - 2 december 2010 20:57


Helst ska det vara utan Katy Perry men den här versionen är ändå bra.

Av Emma Andersson - 2 december 2010 20:29

När vi sitter på biologin och Elin gör mig sällskap, även ifall hon egentligen har slutat eftersom hon är i andra halvan av klassen som ska ha fysik egentligen men hade håltimme idag, så tar hon min loggbok och jag antar att hon ska klottra lite onödigt som man brukar göra... men så förutsägbar är inte min kära vän. När jag sedan slår upp samma sida som jag sett henne skriva på så är detta vad som möter mina förvånade ögon:

  

Vet ni hur rörd jag blev när hon sa att det inte var en låt? Jag blev så glad att jag inte visste vart jag skulle göra av tårarna. Att ha sådana vänner är obetalbart, finns inget som det och jag ska vara rädd om dem tills jag tappar förståndet. Att säga att jag älskar dem räcker inte, ord är inte tillräckliga för att någonsin kunna beskriva hur glad jag är för att ha dem och hur mycket de betyder för mig.


Förra veckan var en rätt jobbig vecka som jag bara ville skulle ta slut men den tycktes aldrig göra det. Det som då höll mig kvar på benen var detta underbara sms jag fick av en annan fin vän:

  

   

Det finns inte ord...  

Av Emma Andersson - 2 december 2010 20:09

Det beskriver ungefär min eftermiddag igår.

Jag har börjat förstå att det måste vara riktigt drygt att läsa så långa inlägg som jag skriver så jag ska försöka fatta mig kort.

Igår efter skolan så hade jag planer på att åka pulka med Elin som jag faktiskt lyckades hålla, för en gång skull. Vi stack iväg med Leon, Eric och Adam och några till som jag egentligen inte känner. Eftersom jag och Elin inte hittade några pulkor i våra vinterfattiga hem så lovade killarna att låna ut sina skateboards till oss, utan hjul förståss. Vi vandrade iväg mot universitetsområdet där vi hittade små backar och en massa snöhögar som funkade alldeles utmärkt. Jag vet inte vad det var med mig men snö såg så himla lockande ut och det slutade med att jag rullade ner för varenda backe i den. Vitt och fluffigt, hur kan det inte vara attraherande? Såg i princip ut som en snögubbe sen när jag kom hem... kallt. Hela eftermiddagen slutade med att jag blev mulad av alla tre killarna, inte kul men jag gav igen på Leon i alla fall så vi är kvitt. Eric bjöd mig på choklad sen när vi gick till Ica efteråt så vi räknas också som kvitt men Adam, he's dead!

Planerade på att ta en varm och skön dusch och sedan sätta mig i sängen med en kopp te när jag kom hem men nej, så blev det inte. Pappa skulle åka och handla och jag behövde följa med så det fick vänta tills jag kom hem men då var det verkligen skönt. Mitt hår smälte då efter att ha frusit till is.

Idag på biologin så frågade Elin vår lärare varför det kändes så konstigt i hennes tumme från igår och då sa hon att det förmodligen var en liten köldskada så ja, så kan det gå... men kul var det.

Inte så kortfattat men kortare än i vanliga fall.

Skapa flashcards