emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Girlpower

Av Emma Andersson - 4 december 2010 21:30

Min syrra ställde mig en fråga igår kväll som fick mig att tänka lite (jag vet, jag tänker ALLDELES för mycket). Hon frågade om jag var feminist och mitt svar var detta:

Jag vet inte om man ska kalla det feminist men jag tycker såklart att tjejer ska ha samma rättigheter som killar för jag menar, varför skulle vi inte? Alla är vi människor, vandrande själar, enda skillnaden på oss är det som sitter mellan benen. Vad är det som gör män så speciella att de förtjänar mer i lön? Vet ni att i undersökningar så bevisas det att det är tjejer som har högre betyg i skolan och det gör ju allt bara så dumt! Skrattretande är det! Varför skulle män få mer i lön när kvinnor är bättre kvalificerade för jobben? Så löjligt så det finns ju inte! Män har övertaget i allt och tycker inte ni också att det känns väldigt stenåldern? Att kvinnor ska klä upp sig och göra sig fina för att männen sedan ska välja vem de vill ha, för det är ju så det känns. Jag pratade med Julia om det för någon dag sedan. Vi gör allt för att de ska bli nöjda och för att få deras godkännande. Om det bara fanns kvinnor på jorden, skulle det då finnas smink? Jag tror helt ärligt inte det. Jag lever efter KÄS (Killar är svin) och kommer alltid göra, för då är jag förberedd och skyddad.

Jag tror på människors rättigheter även ifall det inte gäller just könen. Jag tror på att människor har rätt till respekt innan man bevisar att folk inte borde ha det. Jag tror på alla människors rätt till mat och tak över huvudet. Jag tror på rätten att inte behöva vara rädd.


Girlpower för mig stavas; Kelly Clarkson. Är inte hennes musik den mest peppande ni kan hitta? Gud, jag älskar det! Vad skulle man inte göra för att sjunga som henne?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards