emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Förstår mig inte på alla ideal

Av Emma Andersson - 2 december 2010 21:14

Jag blir så jävla förbannad, allvarligt vad fan är det här?

Har ni lagt märke till att när man kollar på bh:ar på H&M så finns det ju de med inlägg så att det ska bli mer push up? Men när man kommer upp till storlek D så finns det inget i dem även ifall det är exakt samma bh men i en annan storlek. Vad fan är det egentligen? Okej, så om man har D så har man helt perfekt formade bröst som inte hänger det minsta? Bara för att man har D så betyder ju inte det att det är silikon och fake. Jag blir bara så sur för det är ju så in i helvetes kränkande. Och detta gäller inte bara H&M, jag har sett det på t ex Lindex också. Vare sig det berör mig eller inte så är det ändå något jag reagerar på. Jag hatar att samhället har sådana fördomar och att alla sätter sådan press på oss kvinnor. Vi ska vara bra i skolan, vi ska vara smala och se ut som modeller, vi ska vara populära men ändå ska vi ha tid till att ägna timmar åt oss själva och ha fritidsintressen. Jag hatar det!

Och en grej till, jag läste på Kissies blogg, för några dagar sedan, att hon ska börja tillverka designa egna kläder till sitt "märke" men att de inte kommer finnas i storlekarna L och XL, så den största storleken kommer vara M och anledningen till detta var att hon ansåg att det inte skulle passa på människor som hade det. Jag kan kopiera det hon skrev så ska ni få se hur otroligt idiotiskt hon resonerar:


Jag kommer inte tillverka storlekar i storlek Large, medium är det största som kommer finnas. Andledningen till det är för att kläderna som jag gör skulle aldrig i livet sitta snyggt på någon som behöver storlek Large även om det var storleksanapassat. Det kommer nämligen vara väldigt tight, kommer synas mage/ armar osv.

 

 MEEN kommer det ett plagg som är mer täckande och jag anser det skulle vara snyggt på en större männsika så kan jag överväga att tillverka dom i storlek large. Måste tänka på att även plagget ska se smickrande ut PÅ personen..

 

 Inget negativt menat mot männsikor nu med Large nu utan jag tänker mest på erat bästa så ni inte försöker er på plagg som inte kommer se smickrande ut på kroppen.

 

Och vem fan utsåg henne till mode expert? Vad fan vet hon? Ser hon inte sig själv? Hon ser fan inte mänsklig ut. Vi kom fram till att hon ser ut som en blanding av en fisk och en kossa idag vid matbordet. Vem fan tror hon att hon är? Det är sådana som hon som ger folk ätstörningar... jag hoppas hon är nöjd med sig själv.

    

Är det hit vi vill leda världen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards