emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Fruset hår och köldskador

Av Emma Andersson - 2 december 2010 20:09

Det beskriver ungefär min eftermiddag igår.

Jag har börjat förstå att det måste vara riktigt drygt att läsa så långa inlägg som jag skriver så jag ska försöka fatta mig kort.

Igår efter skolan så hade jag planer på att åka pulka med Elin som jag faktiskt lyckades hålla, för en gång skull. Vi stack iväg med Leon, Eric och Adam och några till som jag egentligen inte känner. Eftersom jag och Elin inte hittade några pulkor i våra vinterfattiga hem så lovade killarna att låna ut sina skateboards till oss, utan hjul förståss. Vi vandrade iväg mot universitetsområdet där vi hittade små backar och en massa snöhögar som funkade alldeles utmärkt. Jag vet inte vad det var med mig men snö såg så himla lockande ut och det slutade med att jag rullade ner för varenda backe i den. Vitt och fluffigt, hur kan det inte vara attraherande? Såg i princip ut som en snögubbe sen när jag kom hem... kallt. Hela eftermiddagen slutade med att jag blev mulad av alla tre killarna, inte kul men jag gav igen på Leon i alla fall så vi är kvitt. Eric bjöd mig på choklad sen när vi gick till Ica efteråt så vi räknas också som kvitt men Adam, he's dead!

Planerade på att ta en varm och skön dusch och sedan sätta mig i sängen med en kopp te när jag kom hem men nej, så blev det inte. Pappa skulle åka och handla och jag behövde följa med så det fick vänta tills jag kom hem men då var det verkligen skönt. Mitt hår smälte då efter att ha frusit till is.

Idag på biologin så frågade Elin vår lärare varför det kändes så konstigt i hennes tumme från igår och då sa hon att det förmodligen var en liten köldskada så ja, så kan det gå... men kul var det.

Inte så kortfattat men kortare än i vanliga fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards