emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Njutning för smaklökarna

Av Emma Andersson - 20 februari 2011 23:01

Hej, jag är fetast i världen och stolt över det.

Listar det bästa som finns, mat. Mina tio favoriter.


Från gott till godast så på plats nummer tio kommer:

  

Proviva Female med smak av mango. Vet inte vad man ska kalla den här sortens dryck men jag bestämmer att det är en slags smoothie.

Hur ska den drickas?

Nerkyld och med en tidning knät när man sitter ihop kurad i soffan med en filt över sig, that's the way.

 

På nionde plats:

  

Nu när det snart är semletider så kändes denna favorit väldigt passande. Hemgjord ska det vara men köpt funkar i nödlägen.

Hur ska den ätas?

Först tar man av locket och sedan äter man upp det mesta av grädden genom att sleva upp den på locket. När det bara är botten kvar så äter man sig runt (kanterna) tills man kommer till mitten där mandelmassan vilar så fint. Den måste man äta sist, måste!


På åttonde plats:

Melon i alla former, färger och storlekar... men helst vattenmelon och honugsmelon.

Hur ska den ätas?

Skuren i skivor (som på bilderna). Kärnorna dör man inte av så de får man inte pilla bort. Man ska helst sitta framför tvn och ha huvudet riktat nedåt men ögonen på tvn. Slaffsigt ska det vara, med ett par servetter till hands. Det ska vara så att det rinner om munnen, droppar från hakan.


På sjunde plats:

  

En köttbullsmacka som man kan se är hemgjord. Inget gegg och bajs på, bara smör och köttbullar. Brödet är valfritt, funkar till nästan vilket som helst förutom baguette. Om man nu verkligen är sugen på en baguette och köttbullar så måste man lyxa till det lite med sallad och gurka och sådant. Nästan lika gott.

Hur ska den ätas?

Denna otroliga macka, är lika god i alla lägen så välj du :)     


 På sjätte plats:  

  

Prinsesstårta! Grön marsipan och en röd ros med ett grönt blad liggandes på sidan på toppen.

Hur ska den ätas?

Som en riktig gammeldags fika, med kaffe och inget annat än kaffe. Själva tårtan ska ätas med gaffel, sååååå mycket godare då. Tårtan ska befinna sig i jag-kommer-inte-bli-gift-i-år-position och när man stoppar in en bit i munnen så vänder man på gaffeln så att tårtan läggs mot tungan och inte gommen.


På femte plats:

Chiquita smoothie med smak av mango och passionsfrukt. Lite syrlig smak.

Hur ska den drickas?  Man ska inte riktigt dricka den, snarare smutta tills man undrar vart fan allt tog vägen. Helst så ska man inte äta eller dricka något annat under tiden, bara det här. En riktig smoothie stund utan något annat.


På fjärde plats:

Våfflor med jordgubbsylt och grädde.

Hur ska den ätas?

Direkt ifrån järnet. Med jordgubbsylt och grädde, sylten ska vara på grädden och inte tvärtom, som på bilden alltså. Inget extra socker eller något annat gojs på. När man fått upp det så fint så ska man gegga ihop det tills man nästan blir äcklad av röran. Det ska bli rosa, typ ljus gammeldags rosa. Sedan äter man det som vanlig mat. Inga indelade hjärtan (de ska ändå krossas sedan) som man äter med händerna. Som vanlig mat, med kniv och gaffel.


På tredje plats:

  

Toast med skinka, grillkrydda och ost (i den ordningen).

Hur ska den ätas?

Ljummen, så man inte bränner sig. Framför tvn och utan något att dricka så att man får springa upp och hämta lite vatten när den är slut. Bestick kommer inte på fråga här är det bara händerna som gäller (på något sätt fick jag det där till något perverst i mitt huvud).


På andra plats:

  

Majs, helst inte majskolvar. Majs som man kan äta med sked.

Hur ska den ätas?

I en djup tallrik med sked, sent på kvällen när alla andra har gått och lagt sig.


På första plats, trumvirvel tack:

  

Vanligt, hederligt lösgodis. Mer spännande än så blir det inte.

Hur ska det ätas?

Framför den bästa filmen man kan hitta. Jag rekommenderar då Titanic eller The Notebook. Direkt ur godispåsen som är så full att den nästan går sönder i botten och med en läsk, helst fanta, inom räckhåll.


Nu ska jag gå och plocka upp lite fryst majs och hälla upp i en skål och sedan ta med mig det till sängen. Jag tror jag nu, om det är möjligt, ses som ännu sjukare i era ögon men hey, I'm a crazy fatass. Godnatt min glada vänner och kör hårt som fan imorgon när lovet börjar på riktigt :D Poss!


Alla bilder är lånade från Google.se

 
 
Nile

Nile

21 februari 2011 19:01

GOOOODIS! 8D

http://wildchild.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards