emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Så trött på det

Av Emma Andersson - 27 januari 2011 17:35

Hela den här bloggen börjar kännas väldigt deppig och pessimistisk... har då dåliga nyheter, jag har ännu fler dåliga nyheter.

Teknik lektionen var ju rätt, ja vad kan man kalla en lektion där läraren kallar en för fjortis? Får en lärare göra det? Rätta mig om jag har fel men lärare är väll där för att undervisa? Precis när jag fått idioten som skrikit kränkningar efter mig och Julia att sluta så börjar vår lärare med exakt samma ord. Klart jag är ledsen och ännu mer förbannad men för det mesta är jag bara trött på det. Trött på hela den här grejen med att förolämpa och snacka skit. Vart vill man komma? Nu i efterhand så ångrar jag att jag inte bara gick raka vägen ut ur klassrummet, iskallt och berättade för rektorn och sedan gick tillbaka till lektionen utan att röra en min och om någon skulle fråga vart jag varit så skulle jag sagt, precis som det va, att jag hade varit hos rektorn. Istället stod jag där som ett fån när något kaxigt äckel sa "Det är bra A******!", resten av klassen skrattade och en kompis kollade upp på mig och ifrågasatte om en lärare verkligen får säga så. Alla jävla lärare, åt helvete med dem. Jag är så trött på att de tror att det kan trampa på en som om de är mer värda och som om de förtjänar all respekt i världen. Varför fjäska när de inte får sätta betyg baserat på ens beteende? Jag ska säga ifrån istället för att tiga som någon som inte finns och om de sänker mig pga det så är det krig! Är vår skola så tattig att den inte kan ta tag i det här och göra någonting åt det? Fyfan vad äckligt dåligt!

Resten av lektionen bestod av andra onödiga kommentarer. Tänkte bara dela med mig av min nya teori, det är aldrig aldrig aldrig okej att skämta om någons vikt eller en osäkerhet över huvud taget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards