emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

När jag blir stor vill jag bli..

Av Emma Andersson - 11 januari 2011 20:44

.. någon som spelar roll. Någon som gör skillnad. Det enda jag skulle kunna tänka mig att jobba med är musik (i vilken form spelar mindre roll) eller med att hjälpa människor som har det svårt, särskillt de som blir mobbade, t ex inom Friends. Med musik finns det alltid någon man berör. Jag vet hur musik har berört mig och jag vill föra den känslan vidare. Jag vill beröra även ifall det bara skulle vara en enda. Jag behöver inte bli stor som Lady Gaga men jag vill ha någon som lyssnar. Musik är det som alltid varit självklart och jag skulle aldrig lämna den, inte för mitt liv. Musik är det som lyft mig med rader jag kan citera och melodier som ger precis rätt känsla i rätt ögonblick. Det handlar om att befinna sig på rätt plats i rätt tillfälle. Musik är det som varit mig mest trogen.

Mobbning intresserar mig så mycket som det gör för att jag hört och sett konsekvenserna det har. Jag har känt det en del också även ifall man inte kan kalla så som jag blivit behandlad för mobbning. Det är er ämne som berör mig och väcker känslor på ett sätt som inget annat gör. Jag vill finnas där. Jag trivs med att vara "hon som lyssnar". Jag vill förstå och ge stöd. Så många som man hört gett upp hoppet och tagit livet av sig bara på grund av vad andra sagt... det är sjukt! Folk inser inte hur stor makt de har över andras självförtroende och självkänsla. Vart vill man komma med att trycka ner någon? Vad vinner man på det?

2011, ett nytt år och en ny start. Jag vill göra något annorlunda detta året. Jag ska sluta med att prata bakom ryggen på folk och tänka mig för innan jag öppnar munnen. Jag ska inte komma med onödiga kommentarer som kan skada någon. Jag ska bli en bättre människa, en bättre version av mig själv. För att kunna förändra samhället kan man börja med att förbättra den människa man själv är innan man börjar läxa upp andra. Jag vill göra skillnad.

  

Bild: Lånad från Google.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards