emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Sammanfattning av min vistelse i Kalmar

Av Emma Andersson - 8 januari 2011 00:27

26 december, dag 1

Kom fram vid fyra tiden. Tåget var förståss försenat, det är det alltid, vinter som sommar. När jag kom dit så spelade vi eye toy. Kommer inte ihåg ifall vi kollade på någon film men det tror jag nog, 99% säker på det.

27 december, dag 2

ÄNTLIGEN var det dags att upptäcka mellandagsrean för första gången det året. Blev en hel del shoppande. Detta var vad jag fick med mig hem:

• Kavaj/cardigan i rörigt mönster med vitt och svart, H&M,199 kr (inte rea).

• Brun, stickad tröja, Gina Tricot, 150 kr (rea).

• Grå, kort tröja, Gina Tricot, kommer inte ihåg ifall det var 100 eller 200 jag gav för den (rea).

• Vanligt svart linne, H&M, 50 eller 80 kr? (Ingen rea)

Riktigt nöjd! Dock var linnet  alldeles för stort, minst två storlekar.

28 december, dag 3

Kom upp fort som fan ur sängen, till skillnad från alla andra dagar. Började göra oss iordning för att fota i deras trädgård. Såklart skedde detta i våra nya kläder. Blev inte så många bilder men här har ni dem:

       

       

29 december, dag 4

Wiho! Första pulka åkningen denna vintern och den blev så lyckad som den blev tack vare Emma och Anna. Gud vad vi skrattade! Tog en paus emellanåt med korv och annat möjs som man bara ska ha med sig på sådana utflykter. När vi kom hem så var vi så kalla så knappt visste på vilket ställe vi skulle värma oss först. Det blev såklart Emmas säng, världen bästa, gosigaste och varmaste säng. The love of my life :) Till upptiningen blev det en film, godis och cider. Mysigt till tusen kan jag tala om.

                

30 december, dag 5

Ännu mer shopping men denna gången tog vi oss upp till modehuset istället. För att sammanfatta den shoppingturen: jag ÄLSKAR mellandagsrea! Denna gången blev det:

• Blå, stickad, lång kofta, Cubus, 74 kr (rea)

• Svart blus med gulddetaljer, Cubus, 149 kr (rea), dock så gjorde den lama kärringen fel så jag fick den 20 kr billigare, alltså 129 kr. Skadar ju inte mig på något ställe :D

  

31 december, dag 6

NYÅR! Jag och Emma måste dock stått ut ifrån mängden. Vi höll oss hemma och inte på någon fet fest men det var hur trevligt som helst ändå. Hon har så coola föräldrar så till maten blev det champagne (fyfaaaan vad äckligt!) och en liten snapps. Innan maten så åkte vi iväg med Emmas brorsa, Dennis, hans tjej och en kompis till dem in till staden för att se på raketerna de sköt från Baronen. Så himla fint och pampigt men det varade bara i typ tio minuter vilket var lite trist. När vi kom hem så var det som sagt mat och en massa trevligt prat (hahaha det rimmade). Innan tolvslaget så hann jag och Emma med att fota lite och göra ingenting, eller ja, det är det man brukar kalla chilla va? Sedan laddade vi upp med Sangria och smällare för att inviga det nya året vilket gjordes på deras tomt, på baksidan av huset. Mysigt mysigt! En halvtimme senare så står jag och Emma fortfarande kvar där ute och fotar och har oss. Tomtebloss är något himla fint :)! Ett väldigt försenat men bättre sent än aldrig; GOTT NYTT ÅR! :D Hoppas ni fick en lika bra start på det som jag.

                

              

     

1 januari, dag 7

En typisk "dagen efter". Vi gjorde absolut ingenting. Gick runt osminakde och allmänt äckliga och, som vi brukar kalla det, löade. Kollade en jävla massa på film också för vi är sååååååå bra på det.

2 januari, dag 8

Nya tag när det är ny dag och nytt år också (den 1 januari räknas inte för då är man död vare sig man druckit eller inte). Vi tog på oss kläderna vi fått med oss hem från modehuset några dagar tidigare och begav oss ut i skogen, där det är som vackrast att fota. Vi var ute i en timme (kändes dock som två) och frös rövarna av oss men vad gör man inte för den där perfekta bilden?

När vi kom in igen tog vi oss lite varm choklad och kröp sedan ner i sängen med ännu i film. Mysigt!

          

                 

3 januari, dag 9

Också en väldigt chill dag då man bara lever utan att riktigt leva. Cissi var så snäll och ombokade min tågbiljett till fredagen istället. Vi lyssnade på musik, en hel del, för det mesta Disneymusik och medans det spelades i bakgrunden så ägnade vi några timmar till att bara snacka och göra armband. Det är avkopplande och mysigt, alltid mysigt!

4 januari, dag 10

Med Emmas pappa kom vi in till en Secondhand affär där vi fyndade bland leksakerna och gosedjuren. Vi hittade även väldigt fina ringar i en automat, eller ja, jag gjorde det, Emma gjorde också det... på tredje försöket. Bara tanken på att hon la ner 15 spänn på automatringar får mig att le. SpararN själv gjorde detta, haha. Mina fynd:

• En gosedjurs anka (vi brukar skämta om den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=MtN1YnoL46Q)

• En gosedjurs panda

• Två armband av något slags gummi, jag gissar på silikon? Det stod i alla fall SEX på de så det var det roliga med det. Kul att de låg bland leksakerna också, haha.

• En automatring

Allt detta för mindre än 20 lappen. Det är vad jag kallar fynd, haha.

När vi kom hem så tog vi massa coola bilder. Först med paljetter fastklistrade i ansiktet och sedan i duschen med svart ögonskugga. Måste erkänna att jag är kär i de sistnämnda. Smakprovet kommer från de bilderna och här har ni dem allihopa:

                                               

De förstnämnda kom sist och tvärtom men det överlever ni nog ;)

5 januari, dag 11

Vid 17.00 så befann vi oss i bowlinghallen och höll förmodligen på med att välja ut skor. Deras skor är enorma, jag kunde haft tre storlekar mindre än storleken jag har i mina vanliga, sjukt! Dennis vann, Emma kom tvåa, jag trea och Dennis tjej sist. Det var rätt kul faktiskt. Två strikar för min del *stolt*. Haha, jag suger på att bowla, verkligen! Ni vet inte hur många gånger jag hamnade i rännan, eller ja, inte jag men mitt klot, inte mitt klot utan bowlinghallens... nej, jag bara skojar med er. Nu ska jag inte vara sådan, jobbig och invecklad. Det var nice helt enkelt.

När vi kom hem så bakade vi muffins, jag och Emma alltså. Det blev både choklad och vanliga vita. Vi skulle försöka göra dem fina med rosa glassyr men när Emma ska hälla i den röda karamellfärgen så lyckas hon ösa i typ halva flaskan så för det första så blir den inte rosa och för det andra så blev det väldigt äckligt och way too sött. Vi tog bara glassyr på några för att inte förgifta någon. Annars blev de faktiskt riktigt lyckade och det är väldigt nytt när det gäller mitt och Emmas muffinsbak. Förra gången vi bakade muffins blev konsistensen som den är hos en svamp och så smakade de verkligen skit. Riktigt äckliga men vi skrattade bara åt det och gjorde nya.

6 januari, dag 12

Denna dagen var rätt händelselös tills vi bestämde oss för att åka och hälsa på Anna en stund. Det var mysigt! Där fick vi kladdkaka och en massa skratt. Vi pratade gamla minnen och sådant, alltid lika kul. När vi kom hem där ifrån så skulle jag hjälpa Emma med hennes svenska läxa men tror ni det gick? Nej! Vi skrattade alldeles för mycket åt töntiga saker som inte är tillåtna att skratta åt förräns klockan är fyra på morgonen. Vi gav upp efter någon timme eller så och plockade fram lite godis och mös med en sista film sista kvällen.

7 januari, dag 13

Och där tog denna upplevelse slut. Jag duschade, gjorde mig iordning och sedan var det dags att sätta fart mot tågstationen. Sa hejdå där och en timme senare var jag hemma i Växjö. Rätt skönt att vara på hemmaplan igen men jag saknar ändå Kalmar och de fina människorna där.  




 
 
Anna

Anna

23 januari 2011 13:16

Ni tycks ju haft det himla kul ;) Ni har verkligen fått jättebra bilder! De är så kreativa! Jag måste också säga att jag fick en SUPERhärlig stund i backen, kunde inte haft det bättre än med er. Och jag uppskattade verkligen att ni kom och gjorde min kväll till den bättre än på länge! Tack! :) <3

http://annasjogren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards