emmaanderzzon

Alla inlägg under september 2010

Av Emma Andersson - 25 september 2010 16:06

Har suttit här jättelänge så nu tar jag och värmer en pirog och sätter mig framför tvn, för omväxlings skulle, HAHA! Nämen, jag har inget liv idag och det är skönt. Är tillbaka ikväll, ha det göttans så länge.

 

Oh vad mysig den ser ut... 

Av Emma Andersson - 25 september 2010 15:25

Måste tala om för er hur löjligt mörkrädd jag är. Inatt, vid typ halv ett, så hade jag prata färdigt med Emma i telefon. Hon hade ringt på hemtelefonen så jag hade hämtat den bärbara ur mamma och pappas sovrum, som by the way ligger vägg i vägg med mitt, precis jämte! Aja, då kom jag på hur mörkt det var i hallen och struntade i att lämna den på laddning igen. Haha, deras rum ligger så nära så att om jag bara hade öppnat dörren till mitt rum så kunde jag säkert kunnat sträcka ut armen och lyckats sätta den i laddarn, utan att äns gå ut från mitt rum och stå i hallen. Det är ju pinsamt! ...Jag borstade inte tänderna heller för då måste man gå igenom hallen och det var inte äns ett alternativ. Haha, fan så fjantigt det låter när jag säger det så här men aja, sådan är jag.

Av Emma Andersson - 25 september 2010 13:54

  

Leopardmönstrad tröja: 79:50 kr 

Imitation av skinnjacka: 299 kr

Skjorta i jeans: 199 kr

Halsband med uggla: 79:50 kr

Treggings (likadana i olika färger): 149 kr

Skor: 349 kr


Måste bara lägga till att detta inte är allt. Jag var ju på stan i torsdags och då fanns det mycket mer i affären som jag SKA ha. Detta är alltså bara taget ifrån H&M's hemsida.

Av Emma Andersson - 25 september 2010 11:14

Nämen gud var kul...

Åh vad sur jag blir. Jag fattar inte grejen, vad är det man har så roligt åt?

Snackade med en kompis på sms igår kväll och sen helt plötsligt så skriver han något sjukt oroväckande och frågar om jag sitter vid datan och vem fan det va han precis hade snackat med på msn och jag var ju inte inne, så det kunde inte varit jag. Då säger han att det är någon som måste ha hackat sig in på min msn för de meddelandena han fick skulle jag ALDRIG skriva så ja... Asså åh!

Kanske borde skaffa en ny msn men det är så jobbigt att lägga till alla sina gamla kontakter och så. Jag får se hur jag gör.

Av Emma Andersson - 23 september 2010 19:44

Nu ska jag ta mitt fåniga leende och sätta mig i soffan med en hög mackor och te till det. Har inte ätit någon middag för luchen höll sig ett tag så ja, nu har pappa kommit hem också så dår får jag sällskap. Idol börjar om en kvart så det toppar jag allting med. Idol gör hela min dag :)

Tack för idag, slut för idag. Ni får en "facelook" också (usch, jag hatar det uttrycket och "dagens outfit") eftersom jag är extra generös med bilder idag.

  

Av Emma Andersson - 23 september 2010 18:15

Har ni någon gång fått ett sms eller mail eller ja, vad som helst, och sedan kommit på er själva med att le som en idiot? Det är en rätt mysig känsla...

  

Av Emma Andersson - 23 september 2010 16:57

Hej på er! 

Mamma TVINGADE upp mig vid nio idag men vi var tvungna att fixa passen. Jag har nog glömt att berätta det här för er... men vi planerar att åka till Filippinerna nästa vinter, 2011. Mamma kommer ju därifrån och så skulle någon av hennes systrar åka dit då. Senast jag var där var 2000 så jag är sjukt taggad.

Aja, till saken. Vi åkte ner till stan och fixade passen, det första vi gjorde och jag tror ni kan tänka er hur de blev, blir man inte alltid rätt dålig på det där fotot? När det var avklarat så hade vi rätt mycket tid över så vi tog en snabb runda på stan. Mamma skulle börja jobba kl 13.00 så vi hann också luncha där. Först gick vi in på Gina Tricot och tittade runt, älskar deras kläder. Hittade en, ja, vad ska man säga? - Lång mjukiströja? (Bild där nere) Sen gick vi vidare men något mer hittade jag inte.

När allt shoppande var klart så gick vi till någon thairestaurang och åt av vad det nu var de bjöd på i buffén. Åh, så gott! Jag (hjärta) thaimat.

Mätta och goa så gick jag och Martina in i några affärer innan vi tog bussen hem för mamma hade åkt iväg för att jobba.

Hemma igen så sätter jag på tvn och somnar framför den. Jag har nog minst energi i världen. Jag brukar göra likadant efter skolan, nästan varje dag. Hände inget mer efter det men nu sitter jag ju här.

      

Tröjan: Gina tricot, 199 kr.


Av Emma Andersson - 21 september 2010 21:26

Jag är fan beroende av den ungen! Men jag älskar henne.

Igår så följde jag då med henne hem från skolan, till mysiga Ingelstad. Väl hemma hos henne så fixade vi ihop tacos för annars hade jag svält ihjäl. Sen var vi allmänt lata enda fram till kvällen. Det är så typiskt. Ni vet? - När man bara måste vara tyst, får man inte då världens värsta skrattanfall? Så var det för oss igår kväll i alla fall. Hennes mamma skulle upp lika tidigt som vi så därför var det ganska tidigt i säng. Men somnade gjorde vi väll inte förrän halv elva. Gud så trötta vi måste varit... vi låg och asgarvade åt namnet Ulf, hahaha. Okej, det är fortfarande lika kul som det var igår. Nämen allvarligt, tänk er ett litet nyfött gulligt barn, mulliga kinder, lite fjun på huvudet och hud len som silke... OCH SÅ DÖPER MAN DET TILL ULF. Hur tänker man då? Aja, det var kul.

Imorse så vaknade jag inte av hennes brutala väckarklocka utan av att hennes hund som blev så rädd för den att han halkade runt med tassarna på golvet enda tills han kom någonstans och då sprang in i väggen, haha. Hennes väckarklocka är helt förjävlig, som om man inte vaknar ur mardrömmen men liksom hör den istället, uuusch! När vi var klara så stressade vi iväg till bussen som var sådär lagom i tid. Den kom när vi kom.

 

Skolan rullade för övrigt på som vanligt, lite segare möjligtvis. Inget som är värt att berätta om.

När jag kom hem gjorde mamma våfflor. Hade ringt henne på bussen imorse och bett henne göra det. Det gjorde hela min dag! Hade gått och tjatat om det så länge att mina kompisar kunde förutse vad jag skulle säga och avslutade meningen åt mig. Ååååh, så gott det var! Nu är jag mätt, go och glad.

Efter att ha kollat på idol så ska jag nu dra mig upp för trappan och duscha. Blev tyvärr inte så värst mycket uppdaterat idag men jag slänger in en bild för att gott göra er. Puss.

 

     

Detta var dagen innan skolavslutningen då vi var på stan med klassen och tog en fika. Jag och Sanna hade varit på Liseberg helgen innan så det är där ifrån vi fått våra snygga glasögon, haha. Otroligt fina minnen, roligt hade vi också.

Ovido - Quiz & Flashcards