emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Välkomstfesten (efter)

Av Emma Andersson - 5 september 2010 16:00

Fredags kvällen var kanon!

Efter skolan stack jag och Julia hem till mig och började göra oss iordning med en gång. Först drack vi te och åt pannkakor sedan började vi med det fysiska, eller vad man ska säga, haha. Precis när vi ätit klart så ringer det på dörren, Jenny. Hon stannade bara en stund för att sedan dra ner och äta med Linn och några till. Sanna kom också där emellan någon gång. Vi fixade det sista och sen stack vi, peppade och taggade för kvällens erbjudanden.


Vi skulle vara där vid 18.00, var dock två minuter sena men vi kom in ändå. Den timmen innan alla sjuorna kom, gick snabbt. Alla hade någonting att fixa eller öva på så det rullade på. Mitt första nummer var när jag och Lovisa sjöng. Move along - All American Reject, remember? Var så sjukt nervös innan! Har ju haft problem med rösten i ett par dagar och i fredags var inget undantag, men det verkar som det gick bra. Martinas kommentar idag var: "Du sjöng sexigt när du va sjuk" haha.

Nästa nummer jag var med i, eller ja lite halvt, var den mycket välkända "Banandansen". Kanske kan lägga upp en video på den någon gång (om jag någonsin kommer på hur man lägger upp ett videoklipp här). Den slutade i alla fall med att de kastade ut banankola och då fick jag vara med på ett hörn. Stod bakom ett drapperi men ändå.

Det sista jag gjorde uppe på scenen var den omtalade dansen. Det var något åt street hållet, kan jag nog säga. Mina blåmärken hade som tur var lugnat ner sig så det gick kanon. Var så sjukt kul att äntligen få visa det man jobbat så hårt med. 

När jag var klar så röjde jag bara runt i publiken av sjuor. Fick dem att ställa sig upp så jag kunde ställa mig på deras stolar och skrika högt och sjunga som om jag vore tondöv, det är härligt det. Kul att varenda sjua bitchblickade mig men vem bryr sig? - Jag är ju nia förfan!


När alla uppträdanden var gjorda och alla sjuor lämnat aulan så gick vi och bytte om och lämnade våra saker någonstans i en korridor. Sedan var det bara att dansa som om det vore ens sista kväll i livet. Åh gud, vad jag dansade! Så länge musiken hade takt så dansade vi, jag och mina vänner. Svetten rann, på alla möjliga ställen, så jävla äcklig var man men så länge musiken pumpade så...

Helt plötsligt var klockan 23.00 och alla började dra sig mot utgången, även jag. På bara några minuter var jag hemma, i min säng, utmattad. Nöjd och glad med hela grejen. Jag somnade snabbt och sov till klockan 12.30 dagen efter och undrade om man kunde vara bakfull utan att ha druckit något.


Skulle så sjukt gärna vilja lägga upp massa härliga bilder från denna kväll och det ska jag (om jag får tar på några) senare, någon gång när jag har tid.

Ha det gott och dansa loss PUSSSSSSSSS!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards