emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Optimisten i mig argumenterar med pessimisten

Av Emma Andersson - 10 februari 2011 18:39

Hur hårt denna dag har sugit:

- Vaknar och upptäcker att jag har världens finne på näsan som man kan se buckla ut från sidan och går därför inte heller att täcka med smink... great!

- Känner också att jag har en blåsa som jag lyckats bita sönder på läppen, nu mer kallat sår.

- När jag för en gång skull kommer ihåg någonting, denna gången vattenflaska till provet, så äger vi ingen sådan. Fast det gjorde vi ju... med bratz på.

- Jag kom för sent till första lektionen som såklart var NP i svenska, gjorde även detta i tisdags. Det krävs skills för ett sådant fantastiskt planerande.

- Näsan började rinna ostoppbart (är det äns ett ord?) under provet och jag hade inga näsdukar med mig.

- När vi väl får rast så snyter jag mig tydligen inte tillräckligt för när vi sedan börjar igen så rinner det värre än förut.

- ... Detta fortsätter resten av dagen.

- Provet gör mig helt slut och plötsligt känner jag mig ännu sjukare. Jag får ont i huvudet och allt bli jobbigare än vad det egentligen än. Resten av dagen går jag runt som levande död.

- Efter lunchen får jag outhärdligt ont i magen. Jag ville bara lägga mig ner, skrika, sparka med benen och gråta.

- När vi sedan har teknik så står jag inte ut längre och bestämmer mig för att masa mig till skolsystern som befinner sig i andra änden av skolan. Med världens puckelrygg lunkar jag iväg som han i ringaren i Notre Dame, trofan hon är på ett "möte". Så utan att hitta någon som har en alvedon lunkar jag tillbaka till lektionen som aldrig tycks ta slut.

- En massa peeps påpekar så fint min tidigare nämnda finne.


Men eftersom det inte är tillåtet att vara lite pessimistisk ibland (för då hatar folk en) så måste jag ju lista allt som varit bra idag :)

- NP gick faktiskt riktigt bra eller det kändes som det i alla fall.

- Mitt halsont har gått över tack vare dropparna från himmlen, strepsils.

- Mitt skämt på vägen hem från skolan (ska dra det för er alldeles strax).

- Mamma och pappa köpte hem min favorit smoothie, ibland gillar jag dem.

- Snart ska vi äta semla, dricka te och kolla på I rymden finns det inga känslor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards