emmaanderzzon

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma Andersson - 15 januari 2011 16:12

Maybe it's not my weekend but it's gonna be my year

                                                  
                 ~
Weightless - All Time Low

Av Emma Andersson - 13 januari 2011 20:36

Nu ska jag ta min kopp med te, den ni känner så väl och gå och sätta mig i soffan hos mamma och be henne förhöra mig på engelska glosorna. Hoppas ni har det bättre än mig. Puss på er.

  

Av Emma Andersson - 13 januari 2011 20:17

Kul att hela världen är så falsk. Kul att allt man kämpar för inte lönar sig. Kul att man vill förändra någonting men på vägen blir så svag och osäker på sin åsikt att man ger upp. Kul att ingenting spelar någon roll egentligen. Kul att allt folk vill uppnå i högstadiet är status. Kul att jag inte har en enda positiv cell i min kropp just nu och tar ut det på er... förlåt, jag är bara inte ja... glad just nu. Förlåt!



Av Emma Andersson - 13 januari 2011 19:41

Videon är ju helt otrolig den också. Love love love!

Av Emma Andersson - 13 januari 2011 19:23

"Helt från ingenstans står du där. Jag tror inte du har väntat men det är som en slump som varit planerad. Jag närmar mig och precis som vanligt så slår hjärtat allt hårdare och det känns som mitt bröst ska sprängas. Det blir svårare att andas. ”Håll ihop det för fan! Han bryr sig inte okej?”, tänker jag för mig själv. Men då - under samma tillfälle som du haft i två veckor utan att göra någonting – kommer du fram och du tar mig med storm… precis som du gjort innan. Åh den lukten! Jag har saknat den.

-         Jag orkar inte längre, hör jag dig viska tyst till mig. Precis så tyst så att bara jag ska höra.

Glädjen sprider sig som en varm eld ända ut i tårna, du har tänkt på mig. Du glömde inte bort mig. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag försöker att bara leva i nuet och hålla kvar stunden så länge du tillåter mig. Efter att du släppt mig blir allt suddigt igen. Du följer mig ner i korridoren, till mitt skåp och jag tror du hela tiden håller löst om mina fingrar, minnet är så svagt. När vi kommer ner dit så berättar du varför det varit som det varit de två senaste veckorna. Egentligen vill jag bara ställa mig bakom skåpen och hålla om dig i evigheter. Ha dina armar löst hängande på mina höfter och mina armar på dina axlar. Jag vill aldrig mer släppa dig för i din närhet andas jag klarhet. Jag bara ler. Jag gör ingenting mer än att sätta på mig det där fåniga leendet. Du är så säker. Inga fumliga rörelser eller nervösa stamningar, det känns tryggt att gå så nära dig igen. Du ler tillbaka och utan att göra något speciellt lyser du upp hela korridoren. Dina ögon. De som jag hoppats inte ska ha kollat på mig de senaste två veckorna men som jag nu hoppas inte ser något annat. Jag har känt mig så vilsen. När du är i närheten blir jag helt plötsligt fullt medveten om mig, inget annat, bara mig själv. Jag tänker på hur jag rör mig, hur jag ler för att lura dig att allting är bra utan dig och hur jag låter. Jag vill låta glad och oberörd men det är knappt så jag äns lurar mig själv. Alla ljud smälter ihop till ett enda muller. Jag hör inte mina vänners röster i detta eko av oklarhet. Det är som jag inte finns där. Jag sjunker in i en bubbla och skrattar när jag tror någon säger något roligt. Jag ser dem rakt in i ögonen, mina vänner, men allt är så suddigt. Det finns ingenting där, det är bara… suddigt. När du gått förbi, när jag inte längre ser dig i ögonvrån så får jag gång på gång fråga; va? För att sakta komma tillbaka till verkligheten och dela upp mullret och para ihop rätt röst med rätt ansikte. Bara ännu en passering."

  

Av Emma Andersson - 13 januari 2011 18:37

Nu när bloggplatsen.se äntligen fått igång funktionen som gör så man kan lägga upp videos direkt från datorn istället för att gå via youtube, tror ni inte att det ska krångla för mig. Det funkar alltså inte när jag ska göra det. Jag bara älskar denna dagen...

Av Emma Andersson - 13 januari 2011 17:51

Ingenting går som det ska och jag börjar tröttna på det!

Av Emma Andersson - 11 januari 2011 21:15

Åh gud vad skönt det var att få skriva av sig. Har inte mycket kvar nu. Finns en grej till som jag skulle vilja prata om men det får vi ta på torsdag.

Nu ska jag dricka mitt te och sedan gå upp och duscha. Jag älskar den där kvällskoppen.

Skolan går bra, den är dock inte mycket att prata om så jag gör helt enkelt inte det. Godnatt fina ni!

Skapa flashcards