emmaanderzzon

Alla inlägg under december 2010

Av Emma Andersson - 11 december 2010 12:35

NEEEEEEEEEEEEEEEJ! Jag kan inte logga in på youtube. Har provat alla lösenord jag kan tänkas ha och alla andra möjliga svårigheter men inget funkar. Vad gör jag nu? Har ju kommit så långt där ju... åh!

Av Emma Andersson - 11 december 2010 12:31

Jaha, då var en natt avklarad bara den kommande kvar och morgondagen. Inatt är det ju filmkväll med klassen hos Eric och sedan åker jag direkt till farmor på morgonen och kör på julbak med henne och Martina. Vi äter middag där och sedan åker jag hem för att ladda för en ny skolvecka fullspäckad med massa kul, bl a luciatåg på måndagmorgon. En i min klass ska vara lucia, så himla glad för hennes skull och sedan blir det en massa fin sång och sköna solon i en kyrk som lyses upp av enbart levande ljus. Mycket att se fram emot! Här har ni dagens musik:

Av Emma Andersson - 8 december 2010 16:18

Ni kanske vill veta vilken cdbok det är jag snackar om hela tiden. I svenska uppgift så fick vi välja varsin deckare som vi skull läst ut till ett datum som läraren satte (imorgon). Jg började inte läsa den eftersom jag trodde att vi skulle göra detta på lektionstid men två veckor innan det var dags att lämna in recensionen så började jag ana att jag trott fel så jag greps av panik men läste ändå inte en sida. En random dag i mängden så kommer pappa in på mitt rum och ser boken som ligger på mitt skrivbord och säger: "Åh läser du den, den är bra! Jag har den på cdbok om du vill låna den sen?" "Jag kan ta den nu :D :D :D :D :D :D". Så iställer för att läsa boken så lyssnar jag på cdboken. Underlättar kan jag säga. För det första så läser jag grymt sakta och för det andra så har jag aldrig tid. Jag hatar deckare, inte min genre och att läsa en innan man går och lägger sig och hela huset är nersläckt? NEJ TACK! Nu vet ni det så ja, NU ska jag upp och fortsätta på den. Har bara kommit halvvägs på cd 3 och det är typ 12 och recensionen ska vara inne imorgon. Känner ni för att önska mig lycka till kanske?

  

Av Emma Andersson - 8 december 2010 16:08

I måndags då jag gick och såg lite vilsen ut i biblioteket i skolan, på jakt efter en sådan där vanlig "tonårsbok" som handlar om kärlek och vänner och om att bli gravid av misstag, men istället råkar mina ögon falla på denna. Min kompis tog tag i den och jag bara tog den ur händerna på henne, taskigt i know men jag frågade sedan om det var okej och hon försäkrade mig om att det var det. Har ju skrivit om att jag vill läsa den här två gånger så nu är jag igång. Har kommit halvvägs och jag vet inte om hon riktigt når fram till mig. Jag tycker hon skriver samma saker hela tiden och, ännu en gång, så har jag svårt att tro hennes ord. De känns så tomma. Hon snackar mycket om hur hon själv hade det men jag köper det inte. Jo, jag tror att hon hade acne och säkert andra problem eller komplex men jag tror inte ett skit på att hon vet hur det är att må dåligt över det. Hon hade ju förfan pojkvän! Hon vet inte hur det är att känna sig så ful att det känns som ingen älskar en och att man kommer förbli ensam resten av  livet. Jag hade velat läsa en bok i denna stilen av någon som verkligen varit där, då hade jag tagit åt mig av allt boken innehöll.

Av Emma Andersson - 8 december 2010 15:59

Ska berätta om en grej till som hände i skolan idag men det är en bra sak, kul liksom. När jag vid 11.30 står i matsalen och brer ett knäckebröd åt Julia så kommer Lovisa fram: "Du ska sjunga med mig i gården om en halvtimma så se till att va där vid fem i tolv" Jag: "...okej"

Haha, lite plötsligt sådär men hon hade tydligen glömt nämna det för mig igår men det gick bra. 11.55 så träffades vi i musiksalen och drog igenom några låtar vi båda kunde och sedan var det bara upp att köra. Låter lätt och smidigt men ni fattar inte hur nervös jag var. Usch! Men alltid när jag blir nervös eller tveksam eller orolig på något sätt så tvingar jag mig själv att göra det ändå bara för att jag kommer va så nöjd och stolt över mig själv efteråt. Skön känsla.

Vi sjöng The only exception - Paramore och Fix you - Coldplay. Riktigt fina låtar det där. Här har ni dem:


Av Emma Andersson - 8 december 2010 15:41

Fan vad jag skriver om skolan hela tiden. Kan ju berätta att jag har ett liv utanför den också. Imorgon ska jag på stan med Julia för att hon behöver någon att fördriva tiden med och jag är så otroligt snäll, så det har vi bokat in. På fredag kanske det blir och va med Julia igen, hemma hos henne förstås. I sådana fall så blir det film, godis och spel, låter mysigt. På lördagkväll så sticker jag in till pizzerian som ligger bara några hundra meter från där jag bor, jag drar med mig ett par av de bästa tjejerna och så beställer vi varsin fet pizza. När vi är mätta och goa (och 10 kg fetare) så beger vi oss med buss ut till Araby där vår kära vän Eric bor. Taggar för en stört skön filmkväll med de härligaste människorna på jorden. I våra stora väskor har vi alla med oss varsitt täcke och en kudde för vi tillbringar alla natten där. Den som somnar först vaknar med en helt ny stylish spritpenna tatuering, förmodligen i ansiktet. Låter bra va? LÄNGTAR!!!!!!

Söndagen kommer bli desto lugnare. Antingen åker vi på något sätt till farmor och bakar lussekatter, pepparkakor och julgodis eller så reser jag mig inte ur sängen på hela dagen, lugnt hur jag än gör. Fullbokad helg och bättre kan det inte kännas. Nu ska jag nog faktiskt fortsätta med livet, det vill säga skolan. Jag hatar det, big time, men jag måste!

  

Saknar dagar som denna...

Av Emma Andersson - 8 december 2010 15:28

Borde ligga i sängen och lyssna på svenska cdboken som ska vara klar imon men istället sitter jag och spelar data worm på facebook... kul liv!

Av Emma Andersson - 6 december 2010 18:06

Ska börja på svenska boken nu och sedan är det kemi också. Borde sätta igång nu så för omväxlings skull ska jag göra det. Tjing!

  

Skapa flashcards