emmaanderzzon

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

VIP på Gina tricot

Av Emma Andersson - 30 november 2010 21:49

Haft en rätt skön dag. Idag var det "yrkesdag" i skolan vilket betydde att vi fick prata med olika människor som arbetade med olika saker. Vi satt i små grupper och pratade om vad det krävdes för utbildning för att bli just detta, vad man tjänar och vad som är det bästa och sämsta och ja, ni fattar. Först fick jag och några fler från min klass prata med en musiker, vilket jag tyckte var mest intressant av mina fyra samtal. Sedan gick jag vidare till en utvecklingskonsult. Kändes inte som det gav mig så mycket, han gjorde mig bara mest förvirrad över vad jag ska läsa på gymnasiet. Efter det var det lunch och sedan var det fler samtal på schemat. En författare (tyckte även detta samtalet var bra att lyssna på) och sedan vår SYV (Studie- och yrkesvägledare) hon pratade mycket om vad det innebär att jobba med det hon gör vilket var helt okej att lyssna på.

Sedan återgick vi till vanliga lektioner, fast det var bara en lektion kvar för dagen, elevens val. Den lektionen sög! Hatar vår lärare och hela lektion för att det ska vara så jävla tyst HELA TIDEN. Usch rent ut sagt! Sedan hade vi inte fått några läxor denna veckan eller förra veckan - för det är det vi gör på dessa lektioner - och då tyckte hon det verkade som en bra idé att låta oss läsa, vilket hade varit okej om det inte var två timmar i sträck vi snackade om. Hatar haggan!

Efter skolan så hann jag bara hem och byta väska och slänga i mig en macka sedan tog jag bussen in till stan. Jag mötte mamma där och köpte lite födelsedagspresenter till Martina som fyller år på lördag. Hittade även en del julklappar till mig. När klockan var 18.00 så befann vi oss inne på Gina tricot där de hade VIP kväll. Jag hade läst om det här på facebook och tyckte det verkade som en kul grej så jag drog med mig mamma dit. Vi visste förståss inte att vi skulle bli kvar där i över en timma för att det var så mycket folk då. Hittade en massa godsaker, mamma var dock inte så glad. Folk trängde sig i kön till kassan och så kunde man knappt röra sig för det var så fullt, kändes som man inte fick någon luft. Aja, shopping är awesome hur det än utförs. Hoppas er tisdag varit lika nice som min.

    

Detta var vad som följde med mig hem från stan idag. Allt från Gina tricot förståss ;)

Flätat skärp: 129 kr

Jeans: 499 kr

Blus: 249 kr

Kostymbyxor: 199 kr


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:43

Nej hörni, nu drar jag. Jag flyttar till Devote så ägna er överflödiga fritid på min blogg där istället. Puss! NY BLOGG, KLICKA HÄR! ...

Av Emma Andersson - 8 mars 2011 19:14

Fick en kommentar som förvånade mig i fredags, av Lovisa. "Du har blivit jättedålig på att blogga". Men asså jag blir förvånad för att någon överhuvudtaget läser min blogg så nu får jag väll ta tag i det här för er som faktiskt gör det. ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:54


Blir inte riktigt som vi planerat ikväll men vi löser det på något sätt. All in baby!    Nu MÅSTE jag dra, bilder och allt kommer när jag har tid. Ha en awesome kväll för det tänker jag ;) ...

Av Emma Andersson - 4 mars 2011 17:41


... för att citera Elin, klok kvinna det där. Lovisa ringde precis och sa att dom är påväg hitåt så nu blev det bråttom helt plötsligt. Okej, jag ska dra dagen snabbt. Idrott, engelska, fittigt spanskaprov och sen hemkunskap. Jag och Julia är SÅ gr...

Av Emma Andersson - 2 mars 2011 21:35

Elin åkte hem för en stund sen, haft ett danspass i typ 2 och en halvtimme, skönt! Det är det faktiskt! Hur äckligt svettig och trött man än blir så måste jag erkänna att det är grymt kul. Jag älskar att dansa sen är det bara den där delen med att va...

Ovido - Quiz & Flashcards