emmaanderzzon

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Emma Andersson - 3 oktober 2010 15:46

Jag måste bara fira detta med ett litet WOOOOOOOOOOOOOOOOO...*andas*..HOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
!

På min cover av Breakeven - The Script så är det nu över tusen tittare och jag skulle inte kunna bli gladare...äh, nu ljög jag men glad är jag :D


Av Emma Andersson - 3 oktober 2010 15:16

Åh, jag vill gå på stan men jag orkar inte göra mig iordning. Jag vill vara nyttiga och hälsosam men varför i helvete är allt onyttigt så äckligt jävla gott? Jag vill lägga upp något på youtube men det går inte att klicka på den där fucking knappen som gör hela grejen. Jag vill få bra på so provet imorgon men det verkar som om allt min lärare säger går in genom ena örat och ut genom andra. Jag vill äta för jag är hungrig men maten är inte klar och jag vill uttala hungrig som man ska och inte så att man hör det första g:et så att det bli hunGrig

Av Emma Andersson - 3 oktober 2010 14:00

~ Forgive, sounds good

Forget, I'm not sure I could

They say time heals everything but I'm still waiting

I'm not ready to make nice, I'm not ready to back down,
I'm still mad as hell and I don't have time to go round and round and round
It's too late to make it right, I probably wouldn't if I could

Cause I'm mad as hell can't bring myself to do what it is you think I should
 


Den här låten väcker så mycket känslor. Hörde den i idol för några dagar sen och den bara fastnade liksom. Jag älskar den!


Av Emma Andersson - 3 oktober 2010 12:03

Hej hej hej och en hemskt massa hej.

Frånvarande och upptagen, fullbokad och... sjukt glad.


Har inte haft tid för datan de senaste dagarna. Fullt upp med skolan och allt roligt som hänt på fritiden.

Fredagen var nog en av de bästa dagarna i mitt liv. På idrotten spelade vi bara chill fotboll och sedan på engelskan var det som vanligt men det brukar inte vara varken jobbigt eller tråkigt så det hade jag inget emot. På spanskan kollade vi på någon skräckfilm eller ja, något sådant. Sedan lunch och efter det var det skoljoggen.

Skoljoggen är som någon slags tradition på vår skola. Varje klass bestämmer sig för ett tema sedan klär man ut sig till något passande inom detta område och sedan springer/joggar/går man ett varv runt Växjösjön och får en tid. Tiden spelar egentligen ingen roll om man inte har anmält sig till sin handledare och sagt att man vill tävla.

Jag gick ett trevligt varv med några trevliga personer som var utklädda till trevliga, galna professorer... det var jag också. Hela vår klass var det. Vi är rätt bra mysiga vi! När jag kom i mål så var det bara att vänta på bussen för jag skulle med Anna till Ingelstad och träffa Julia för hon kunde behöva lite uppmuntran efter två dagar i sängen. Hos Julia käkar vi och sedan packar hon sina sovgrejer och när hon är klar drar vi till Anna för allt vad kvällen har att erbjuda... SJUKT KUL OCH OFÖRGLÖMLIGT! Har inget mer att säga om den kvällen.

Igår så tog vi bussen in till stan, alla tre. Vi gick där i några timmar men efter en kväll som den innan så var jag helt slut och dryg. Orkade absolut ingenting alls. Hade hittat massor på stan som jag ville ha men jag köpte inget av det för jag orkade inte prova. Det enda jag fick med mig hem var mascara, täckstift och deodorant, det vill säga sådana grejer som inte behöver ett provrum för att köpas. Efter ett tag så bara kände jag att jag behövde hem och sova så när de skulle gå och käka så satte jag mig på bussen hem istället. När jag kom hem så slängde jag mig i soffan och somnade i två timmar tills pappa kom hem och då skulle också vi äta. Vi köpte något på donken och sedan åkte vi och kollade till vår nyköpta husbil. På utsidan ser den helt sjukt tattig ut men den är faktiskt rätt nice inuti. Sedan åkte vi hem och kollade på någon film som gick på fyran och mös. Sedan fick jag en natt med välbehövlig sömn.

Var meningen att jag skulle in till stan idag igen och ta igen allt jag missade igår men det orkar jag inte idag heller så det får bli morgondagens planer.

Här kommer lite bilder från förberedelserna för skoljoggen:

                

Julias hår alltså (hon den blonda), helt sjukt!   


Bara så ni vet, så har vi tre Julia i vår klass, Fredriksson (hon som jag oftast pratar om), Ekelund (hon på bilden) och Micanovic.



Ovido - Quiz & Flashcards