emmaanderzzon

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Emma Andersson - 18 september 2010 01:07

Har varit det hela kvällen också. Så det första jag gör imorgon är att åka och köpa mig en fet påse med godis :) Allvarligt! - Stiger upp och gör mig iordning sen cyklar jag och laddar för lördags kvällen som jag alltid trivs i.

Ska nu ta mitt (bevisligen) feta arsle och släpa det upp till min säng och SOVA! Godnatt everybody.

  

(bilden är lånad från google)

Av Emma Andersson - 18 september 2010 00:13

Egentligen är det alldeles försent för ett blogg inlägg men det känns väldigt länge sedan jag skrev något.

Har haft en sådan sjuk dag idag. Ni vet en sådan där dag som man kan blicka tillbaka på och bara le, nästan på gränsen till glädje tårar för att allt känns så lyckat, som när man lyckas nå ett uppsatt mål? Jag älskar den känslan. Först på morgonen så hade vi idrott, friidrott. Rätt nice ändå. Jag fick dock ta igen det jag hade missat förra lektionen då jag hade haft ont i magen. Först doppboll och längdhopp, sedan det jag hade missat, 80 meter och stöta kula. Efteråt kände jag mig riktigt nöjd med mig själv just för att jag gjorde mitt allra, allra bästa. Jag gjorde det som klassen hade gjort på två lektioner, på en lektion. Den känslan är rätt härlig den med.

Vad hade vi sen? - Jo, engelska. Först hade vi läxförhör på några meningar vi skulle översätta sedan kom det ett oförvarnat och oförberett ord test men det gick väll hyfsat ändå. När halva lektionen hade gått så fick vi gå iväg till aulan för idag var det skolval för alla elever. Är inte så väldigt insatt i politiken men jag vill ändå påverka den eftersom den påverkar mig i min vardag. Jag röstade på Kristdemokraterna. Förklaringen till det orkar jag verkligen inte med just nu så vi kan ta det i ett av de närmast kommande inläggen. När alla hade gjort det så fick vi sluta.

Nu var det dags för spanska. Också det började med ett läxförhör som gick som det skulle. När det var inlämnat så lekte vi lekar, haha. Skönt när det är fredag att inte ha så jobbiga och ansträngande lektioner.

Sedan lunch och efter det, syslöjd. Första gången vi hade slöjd denna terminen trots att vi har gått i skolan i fyra veckor eller vad det är nu? Vi ska tydligen sy kläder nu. Jag och Julia ska sy ett par mjukisshorts, ni vet sådana där riktigt korta och sköna, mjukisshorts. Hittade ett riktigt skönt tyg som också hade världens finaste färg. Chockrosa :) Så jädrans exalterad över att bli klar med dem. För övrigt så hade hon och jag riktigt kul när vi gick och planerade detta och lite annat. Hon är bäst, min fina vän.

När vi slutade så åkte jag med ingelstadbussen hem till henne där vi mös framför idol och skrattade åt skolkatalogen. Åh, jag önskar jag kunde gå igenom den här dagen en gång till, ingen vanlig känsla det.

Ganska gammal bild på oss, från skolavslutningen.

  

Hoppas ni haft en lika fin dag som jag har haft.

Ovido - Quiz & Flashcards