emmaanderzzon

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Emma Andersson - 11 september 2010 23:21

Det blir helt plötsligt så svårt att hitta ord.

Musik är så mycket mer än bara några streck på ett papper och en not här och där. All känsla bakom den. Jag menar, tänk så många gånger man har citerat en rad ur sin favorit låt, precis som om den var skriven just för en själv. Alla gånger då en enda mening vänt hela ens värld upp och ner. Då man når sin svagaste punkt och gråter även ifall det inte finns någon anledning, man bara gråter för att det blir så självklart i just det ögonblicket. Nu kanske bara det är något fel i mitt huvud men har ni aldrig känt så?

Jag är så otroligt tacksam för alla gånger musik har rest mig och hjälpt mig upp på egna ben igen. Då den har gett mig styrka att inte le, men fortsätta. Den kan inte göra allt, men det lilla som gör något alls, det blir så mycket.

Jag tror ni tycker att jag gör det här till en för stor grej, att jag överdriver... men grejen är den att när jag känner mig hjälplös och långt bort ifrån resten av världen så är musiken svaret på alla frågor (och ja, jag inser hur lam jag låter). Jag kan inte svara på vad musik är, men jag kan berätta vad den betyder för mig. Musik för mig är... perfekt. Inte brutal och inte blyg. Den tar precis den plats som finns kvar att existera på.

När jag tänker på min framtid är det så mycket som är oklart. Vad jag ska bli och hur jag ska bli det. I skolan får vi nu den frågan konstant - vad vill du bli, vad och var ska du studera? Det är frågor jag inte har svar på ännu, bara stödord. Musik. Jag har insett att så länge man gör någonting man trivs med, något man står ut med att tänka på på morgonen och till och med blir glad av, det är något man ska göra resten av livet. Och så länge jag har kvar den här delen av mig själv, så klarar jag mig fint. För mig finns det inga alternativ, musik är allt jag vill göra och bli. Så är det bara, punkt slut.

Jag hoppas att du, ifall du inte gjort det någon gång, hittar en låt som får hela din värld att verka tillgänglig, inom räckhåll. Får allting att bli självklart, självklart att du ska finnas just här och att detta är nuet. Jag hoppas du får känna den där känslan av perfektion, då ingenting annat betyder något men fortfarande finns där. Du förstår allt och klarar av det! Det är som när du söker något och hittar det, precis i den stunden då du behöver det som mest. Det kommer inte plötsligt men du har inte heller väntat på det. Det perfekta "lagom-ögonblicket" som ändå tar dig med storm.

 

"God bless the broken road that let me straight to you" - Rascal Flatts

Jag menar, vilket geni kom på den meningen egentligen, det är som...äh, jag vet fan inte. Otroligt!

 

Nu ska jag gå och göra eller säga något riktigt ytligt och ogenomtänkt för annars blir jag knäpp.

Av Emma Andersson - 11 september 2010 21:32

Hej, hallå och tja!

Jag är så mätt på tårta att det är sjukt! Pappa blev 52 igår så idag var vi och åt middag hos farmor. Brukar alltid bli så där sjukt mätt efter sådana middagar. Alltid lika gott liksom :)

Annars har dagen varit seg, inte gjort någonting.


Och så var det en grej till, jag är sjukt ledsen för att mina inlägg blir så tråkiga pga det är så lite bilder. Jag är väll inte van vid att tänka på att fota allt jag gör så jag får inte med mig kameran eller så glömmer jag den eller så orkar jag inte. Det är så det brukar bli. På helgerna är jag dessutom ofixad och inte så värst foto sugen men jag ska försöka bättra mig.

Skapa flashcards