emmaanderzzon

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Emma Andersson - 9 september 2010 19:30

Hejhej. Märkte att jag inte hade berättat om planerna för onsdag och torsdag men det var nog för att jag inte trodde det skulle bli så bra som det faktiskt blev. Är helt slutkörd nu men har det varit värt det? OHJA!


Det krånglade en massa i tisdags, om jag skulle med eller inte av personliga skäl men som tur var så trotsade jag alla odds om att det skulle bli tråkigt och krångligt.


De som var med, var hela min klass, våra handledare och så C91 (parallellklassen) och deras handledare. Klockan 08.45 rullade bussen och en halvtimme senare var vi framme. Alla tog sina grejer för att bädda upp i rummen. Alla utom jag, eftersom jag inte hade några planer på att sova där först... men vi kommer till det. När alla hade kollat in stället, dvs vandrarhemmet som vi skulle övernatta på, så möttes hela min klass utanför och körde dunkgömme (haha, låter otroligt töntigt när jag skriver det så här), kändes liksom som en självklar grej att fördriva tiden med just då.


Någon timme senare så sitter tjejerna i kanoter och killarna har fått på sig joggingskorna för vandring. Jag, Lovisa och Sanna var dock inte med och paddlade, hade varit en kul grej att prova på men nu blev det bara inte så. Så vi gick med killarna istället. Ibland förvånas jag av hur sjyssta (stavning?) de är. Svårt att tro när det finns så många andra som är svin. Aja, väl framme efter en enorm omväg så byter vi, killarna sätter sig i kanoterna och tjejerna vandrar iväg, denna gången den rätta vägen. Mina fötter värkte, magen kurrade och benen var som spagetti när vi var tillbaka där vi började men motionen var i alla fall inte fel. Eftersom alla var utmattade efter denna turen så kurade vi ihop oss på någons rum och bara snackade ett tag innan det var mat. Korv och pasta.


Senare på kvällen så mös alla ihop det, berättade spökhistorier, andra historier och visade upp danser och sådant trevligt. Åh så mysigt det va! Ännu senare så tog jag Linn i armkrok och gick en sväng för att se om folk fortfarande levde och jadå, det gjorde de. Vi hittade några killar som fortfarande hade kvar energin så vi gick runt och hade det allmänt roligt, eller okej, lite mer än allmänt.

Lärarna hade kommit föbi tidigare under kvällen och sagt att alla skulle vara på sina rum vid 24.00, var nog två som höll sig till reglerna. Medans de två låg och sov så satt häflten av oss andra nere och spelade klädpoker och resten var nog inne på någons rum och bara chillade. SÅ SJUKT KUL!


När vi hade kommit till Korrö på morgonen så hade vi fått veta våra rumsnummer och rumskamrater, jag skulle sova med Linn, Elin och Lovisa. Men eftersom Linn hade varit en av de två som gått och lagt sig vid tolv så ville vi inte gå in där och stöka runt så hon skulle vakna, så jag, Sanna och Elin bestämde oss för att krascha i Leon, Marcus och Finns rum. Ludde skulle också flyttat ner dit men han banga i sista minuten. Killarna fick sova i våningsängarna medan vi tjejer bar in madrasser och la oss på golvet. Jag somnade någon gång runt 02.30 och de andra en kvart senare eller så.


Alarmet ringde idag vid 07.30, inte världens skönaste känsla så vi låg kvar till 07.50 men drog oss sedan upp och klädde på oss för att äta frukost. När det var avklarat så började vi städa. Madrasserna skulle tillbaka till sina vanliga platser, dammsugarn skulle göra sitt och allt skräp skulle slängas. Sedan var det bara att vänta på bussen som skulle tillbaka till skolan. Där skulle vi kolla på film i två timmar men eftersom jag kände mig halvt död så la jag mig raklång över stolarna och sov igenom två tredjedelar av filmen. Sen fick man äntligen gå hem, där jag skulle fortsätta sova, haha.


Eftersom jag inte fick med mig min kamera så får jag vänta på de som hade med sin ska kunna skicka bilderna till mig. De kommer upp så fort jag fått dem.


Nu har jag precis kollat färdigt på idol och ska gå upp och duscha. Måste vara lite extra fräsch imon efter två dagars skabb. Vi hörs väll.

Ovido - Quiz & Flashcards