emmaanderzzon

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Emma Andersson - 5 september 2010 17:30

Okej, sista inlägget för idag. När pappa kommer hem, om en stund, så blir det hembakad pizza. Har varit sugen på pizza hela dagen. När jag loggade in på msn idag vid halv nio så är det det första jag skriver till min kära vän, Sanna, som jag brukar utnyttja för just sådana stunder med onödig fakta. Det gör ingenting för hon gör likadant med mig ;) Hon tyckte dock jag kunde dra till pizzerian och vänta tills 11.00, då de öppnar hahahahaha. Den tanken fick mig att skratta rakt ut. Inte äns ätit frukost, men vid halv nio på morgonen står jag utanför pizzerian och väntar på att de ska öppna, haha.

När jag ÄNTLIGEN fått min pizza så sätter jag mig framför tvn och sedan mot duschen innan jag går och lägger mig.


Efter som jag nästan aldrig har några intressanta bilder i mina inlägg så passar jag på att fylla ut dem med desto mer musik. Här har ni två av mina favoriter just nu: Dynamite - Taio Cruz


Club can't handle me - Flo Rida ft. David Guetta


Hoppas ni haft en skön helg, I'll be seeing yooooou. (Vet inte varför jag ska göra så många av alla bokstäver men det är något jag fått för mig idag)

Av Emma Andersson - 5 september 2010 16:00

Fredags kvällen var kanon!

Efter skolan stack jag och Julia hem till mig och började göra oss iordning med en gång. Först drack vi te och åt pannkakor sedan började vi med det fysiska, eller vad man ska säga, haha. Precis när vi ätit klart så ringer det på dörren, Jenny. Hon stannade bara en stund för att sedan dra ner och äta med Linn och några till. Sanna kom också där emellan någon gång. Vi fixade det sista och sen stack vi, peppade och taggade för kvällens erbjudanden.


Vi skulle vara där vid 18.00, var dock två minuter sena men vi kom in ändå. Den timmen innan alla sjuorna kom, gick snabbt. Alla hade någonting att fixa eller öva på så det rullade på. Mitt första nummer var när jag och Lovisa sjöng. Move along - All American Reject, remember? Var så sjukt nervös innan! Har ju haft problem med rösten i ett par dagar och i fredags var inget undantag, men det verkar som det gick bra. Martinas kommentar idag var: "Du sjöng sexigt när du va sjuk" haha.

Nästa nummer jag var med i, eller ja lite halvt, var den mycket välkända "Banandansen". Kanske kan lägga upp en video på den någon gång (om jag någonsin kommer på hur man lägger upp ett videoklipp här). Den slutade i alla fall med att de kastade ut banankola och då fick jag vara med på ett hörn. Stod bakom ett drapperi men ändå.

Det sista jag gjorde uppe på scenen var den omtalade dansen. Det var något åt street hållet, kan jag nog säga. Mina blåmärken hade som tur var lugnat ner sig så det gick kanon. Var så sjukt kul att äntligen få visa det man jobbat så hårt med. 

När jag var klar så röjde jag bara runt i publiken av sjuor. Fick dem att ställa sig upp så jag kunde ställa mig på deras stolar och skrika högt och sjunga som om jag vore tondöv, det är härligt det. Kul att varenda sjua bitchblickade mig men vem bryr sig? - Jag är ju nia förfan!


När alla uppträdanden var gjorda och alla sjuor lämnat aulan så gick vi och bytte om och lämnade våra saker någonstans i en korridor. Sedan var det bara att dansa som om det vore ens sista kväll i livet. Åh gud, vad jag dansade! Så länge musiken hade takt så dansade vi, jag och mina vänner. Svetten rann, på alla möjliga ställen, så jävla äcklig var man men så länge musiken pumpade så...

Helt plötsligt var klockan 23.00 och alla började dra sig mot utgången, även jag. På bara några minuter var jag hemma, i min säng, utmattad. Nöjd och glad med hela grejen. Jag somnade snabbt och sov till klockan 12.30 dagen efter och undrade om man kunde vara bakfull utan att ha druckit något.


Skulle så sjukt gärna vilja lägga upp massa härliga bilder från denna kväll och det ska jag (om jag får tar på några) senare, någon gång när jag har tid.

Ha det gott och dansa loss PUSSSSSSSSS!


Av Emma Andersson - 5 september 2010 15:58

Alltså, jag vet inte hur jag ska beskriva den här prylen. Det är som om självaste djävulen skapat den med sina bara händer. DET GÖR SÅ SJUKT ONT!


Jag skulle prova den precis när vi hade fått hem den, jag klarade inte äns tre minuter. Ni vet de där små hårstråna man har på magen (eller så är det jag som bara är konstig, i vilket fall..)? Det är som om någon sitter och rycker i dom eller när någon tar två fingrar och nyper en allt vad de kan i magen. Jag fattar verkligen inte hur de på TV shop kan se så avslappnade ut när de reklamerar den här? Som sagt, jag fixade bara tre minuter, efter det sprang jag till mamma, med händerna i luften och skrek att hon skulle ta av den. Resultat kan jag inte meddela om ännu men jag tror det syns lite på mamma. Hon verkar stå ut med smärtan men enligt mig så är den absolut inte värt det.

   

Av Emma Andersson - 5 september 2010 14:37

Tänkte tipsa er om min favorit författare, som ni säkert förstått är Katarina von Bredow. Hon förstår verkligen vad tonåringar går igenom, deras "ups and downs". Ibland är det som hon citerar direkt ur mina tankar. Jag ska inte säga mycket mer, utan låta er utforska hennes välformulerade ord själva. Just nu håller jag på att läsa "Bara inte du". Inte min favorit men fortfarande bra (första bilden). Böckerna ovan är alla de som jag har läst av henne.

(Bilderna är lånade från google)

            


Av Emma Andersson - 5 september 2010 07:57

God morgon. 

Vaknade precis så jag har gjort te och nu ska jag gå och kolla vad det finns i kylen, sedan mysa ner mig framför tvn. I sådant där morgon mys som bara finns på helgerna.

Är riktigt sugen på att bara hyra en massa filmer och ringa en kompis och bara vara allmänt döda hela dagen. Kan nog inte säga att det tippar mot att bli så.

Nu ska jag följa mina närmaste planer. Vi hörs sen för då måste jag berätta om välkomstfesten :)


Ovido - Quiz & Flashcards